مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: شرکت افزون بر ١٥ هزار داوطلب شورا در گیلان، نوید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را می دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در همایش تقویت مشارکت بانوان در انتخابات که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: جامعه دانا باید مداراتر و تواناتر باشد.

وی با بیان اینکه زن و مرد در کنار یکدیگر توسعه جامعه را فراهم می کنند، گفت: از دیرباز تاکنون زن نقش ارزنده ای در رسیدن به پیشرفت جامعه دارد.

فاضلی به ایران باستان و وابستگی زن و مرد به یکدیگر در روند اجرایی توسعه اشاره کرد و افزود: از دیرباز تاکنون مرد و زن به هم وابسته بوده و نبود یکی بی معنا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به خلقت انسان اشاره و تصریح کرد: اساسا خلقت انسان با  انتخاب رقم خورده است.

وی  اذعان کرد: انسان در طول عمرش انتخاب های بسیاری جهت پیشرفت و تعالی اش انجام می دهد که سرنوشتش را با انتخاب اصلحش رقم خواهد زد.

فاضلی ادامه داد: انتخاب ذاتا خطیر بوده چرا که در قبال انتخابش انسان مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد: انسان و در مقابل نیز ملت هرگز در خلاء زندگی نمی کند و با انتخاب اصلح آینده کشور را رقم خواهند زد.

این مقام مسئول به گفتگو و اندیشه جمعی پرداخت و گفت: جامعه و خانواده ای موفق است که در انتخابش مشورت و گفتگو کنند.

فاضلی اظهار کرد: از اوایل انقلاب تا کنون ملت ایران در انتخابات حضور گسترده ای داشته اند و هیچ گاه خرد جمعی با حضور گسترده ملت اشتباه نخواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم پیش رو گفت: انتخاب ها باید از منشأ عقلانیت باشد.

فاضلی افزود: شرکت افزون بر ١٥ هزار داوطلب شورا در گیلان، نوید مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را می دهد.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما جامعه زور و بازو نیست، اظهار کرد: امروز جامعه ما، دانایی محور است و هر کسی که داناتر باشد، تواناتر خواهد بود.

فاضلی به اهمیت انتخاب صحیح در همه امور زندگی اشاره و تصریح کرد: هر انتخاب یک معیار سنجش برای افراد است و نمره ای برای آنها منظور خواهد شد.

فاضلی با بیان اینکه انسان ها به طور فطری به اعتدال گرایش دارند، اظهار کرد: هیچ سیستمی را با تندروی نمی توان کنترل کرد چراکه انسان با اعتدال و گفت و گو می تواند بسیاری از مسائل را حل کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دستاوردهایی همچون برجام به واسطه همین گفت و گوها حاصل شده، اظهار کرد: برجام، راه گفت و گوی جهانی را برای ما باز کرد و موجب شد که ایران اسلامی مخاطبان بیشتری داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ٢٩ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.