به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز دوشنبه به مناسبت هفته سلامت در جمع خیرین سلامت استان گیلان در رشت با بیان این که ظرفیت و منابع حوزه سلامت ما محدود است ، افزود: دولت ها هر قدر هم که در حوزه تامین منابع مالی توانمند باشند، باز هم نیازمند ظرفیت های دیگر برای کمک در حوزه سلامت هستند.
وی با اشاره به اهتمام خیرین در حوزه سلامت اظهار کرد: خیرین افرادی هستند که با عشق و برای دلشان پا به عرصه نیکوکاری و نوعدوستی می گذارند و به کمک حوزه سلامت می آیند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: حوزه سلامت ، یکی از بهترین جاهایی است، که انسان ها می توانند عشق و محبت به همنوع را نشان دهند.
وی با بیان این که بیشترین انجمن های خیرین و سازمان های مردم نهاد را در حوزه سلامت داریم، تصریح کرد: این انجمن ها فرصتی برای افراد دارای توانمندی مالی برای کمک به حوزه سلامت را فراهم می کنند.
وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مانند سایر فعالان عرصه سلامت به عنوان متولی سلامت استان دست همکاری و نیاز را به سوی یکایک خیرین سلامت از گذشته دراز کرده و دست شماها را برای این همکاری می فشارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم یادآور شد: این طرح ثمرات ارزشمندی برای مردم به همراه دارد.
وی با بیان این که بخش سلامت فراتر از درمان و بهداشت است، خاطر نشان کرد: مجموعه بهداشت و درمان اگر در کنار هم قرار گیرد باز هم سلامت تامین نمی شود، زیرا که عوامل اثرگذار در سلامت بسیار وسیع است.
یوسف زاده چابک بیان داشت: عواملی مرتبط به مسایل اجتماعی حتی وضعیت معیشتی ، اقتصاد و شرایط فرهنگی، روحی و روانی حاکم بر جامعه، همه بر سلامت تاثیرگذار است.
وی در ادامه سخنانش دیابت ، فشار خون و سرطان را تهدید سلامت جامعه عنوان و تصریح کرد: بایستی برای پیشگیری از این بیماری ها سبک زندگی و تغذیه را مورد توجه قرار دهیم.
به مناسبت هفته سلامت، گردهمایی سازمان ها مردم نهاد حوزه سلامت روز دوشنبه با حضور جمعی از خیرین در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد.
هفته سلامت از اول اردیبهشت با شعار زندگی سالم، با نشاط و امید آغاز شده است.
به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی از جمله ورزش همگانی، ویزیت رایگان، ایستگاه خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان و همایش سفیران سلامت برگزار شد.
21 سازمان مردم نهاد حوزه سلامت در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.