آیت الله قربانی با بیان اینکه مقابله با توطئه های فضای مجازی نیازمند کار فرهنگی است، افزود: باید با از خودگذشتگی، ایثار و اعتقاد راسخ در این عرصه وارد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مجتمع شهید مطهری انزلی با بیان اینکه کانون های مساجد کانون های تربیتی و قرآنی هستند، گفت: مسئولیت کانون های مساجد در پرورش و تربیت نیروی متعهد در عصری که ایران اسلامی از هر طرف مورد بمباران رسانه های بیگانه قرار گرفته است، بسیار سنگین است.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و بهره گیری دشمن از این فضا جهت دستیابی به اهدافش اظهار کرد: دشمن با استفاده از این ابزار دنیا را به سمت اهداف و منافع خود که فاقد اخلاقیات، معرفت و انسانیت است، هدایت می کند و ما باید مسئولانه در برابر تهاجمات قیام کرده و جامعه را در حد مقدور نجات دهیم.

آیت الله قربانی با بیان اینکه مقابله با توطئه های فضای مجازی نیازمند کار فرهنگی است افزود: باید با از خودگذشتگی، ایثار و اعتقاد راسخ در این عرصه وارد شد و منطق امام حسین(علیه السلام) را در جامعه پیاده کرد.

وی ادامه داد: هر کس باید در جامعه به وظیفه خود عمل کند و با تقویت خودسازی و ایمان، در برابر نگاه های نامحرم ایستاده و فریب دشمن را نخورد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برای درک واقعیات نباید به ظواهر توجه داشت، اظهار کرد: با عقل معزول نمی توان در دنیای امروز زندگی کرد و باید با منطق در برابر فرقه های نوظهور ایستاد.

وی ادامه داد: عقل هایی که تحت تاثیر مکاتب انحرافی، منافع شخصی، قدرت و جاه طلبی باشد از بین می رود و نمی تواند بر اثر خوابیدگی عقل و تبلور منافع، دنیا را اداره کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ماهواره ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال تبلیغات سوء علیه خداشناسی و دینداری است اذعان کرد: دشمن در حال ترویج خرافه در بین مردم بوده تا افکار را زائل کند و بسیاری تحت تاثیر این نوع تعلیم و تربیت ها و منافع زودگذر هستند.

وی هر نوع عقلی را مصداق استنباط ندانست و گفت: عقل یعنی درک واقعیت ها با تعلیم و تربیت اسلامی. عقل واقعی با احکام الهی و شرع مطابقت دارد.

آیت الله قربانی ادامه داد: انبیا و اولیا الهی برای تکمیل عقل انسان فرستاده شدند تا فطرت انسانی عقلانی را بدو بازگردانند.

وی با اشاره به اعمال وحشیانه داعشی ها و تکفیری ها به نام اسلام اذعان کرد: آنها درصددند تا با این اعمال مردم را نسبت به اسلام بدبین کرده و اسلام هراسی را ترویج دهند.

امام جمعه رشت ادامه داد: در این شرایط وظیفه بزرگی برعهده مبلغان دینی است و باید حقایق دین را بر اساس عقل، کتاب خدا، سنت پیغمبر و رهنمودهای ائمه اطهار برای مردم روشن کنند.

وی با اشاره به همسویی داعش و عوامل تکفیری با آل سعود بیان کرد: اگر اسلام برای مردم تبیین نشود اسلام آمریکایی و سعودی در جهت منافع استکبار جهانی و مقابله با مطلوم رشد می کند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه امروز دشمنان کتاب های زیادی را علیه قرآن و دین اسلام نگاشته اند افزود: باید در برابر دشمن به مسائل ظاهری بسنده نکنیم لذا توصیه می کنم پژوهشگران، مبلغان دینی و اصحاب مسجد با انجام کارهای پژوهشی در مورد قرآن، آئین زندگی قرآنی، اسلامی را ترویج دهند.

وی با اشاره به اینکه قرآن فقط برای قرائت نیست گفت: اگر می خواهیم در همه ابعاد زندگی پیروز باشیم باید به قرآن و ائمه اطهار تمسک جوئیم و از انوار نورانی این کتاب آسمانی بهره گیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.