به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کانون فرهنگی تبلیغی وحدت آستارا، شامگاه یکشنبه در این آئین در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرستان آستارا گفت: توجه به آموزه های دینی در کشورهای اسلامی اهمیت دارد و در برخی از کشورهای همسایه شاهد مقابله دولت ها با حجاب و عفاف هستیم و این امر بارها از سوی علمای دین و مردم مومن مورد اعتراض قرار گرفته است.
حجت الاسلام مهدی تیموری با اشاره به اینکه مسلمانان به منظور ایستادگی در برابر استکبار جهانی باید متحد و همدل باشند، اضافه کرد: علما و مسلمانان زیادی نظیر شیخ نمر (رهبر شیعیان عربستان) با الگوگیری از سیره امام موسی کاظم (ع) سال ها در زندان به سر برده و در راه خدا شهید شده اند، اما هرگز در مقابل زیاده خواهی دشمنان تسلیم نشده اند.
وی ادامه داد: بردباری، فروتنی، بخشندگی، تقوا و عبادت خالصانه از ویژگی های امام هفتم بود و هر مسلمانی می تواند با پیاده کردن آنها در زندگی خود، از مشکلات و گرفتاری های دنیوی در امان بماند.
وی با بیان اینکه دوران امامت امام موسی کاظم(ع) با خلافت چهار تن از خلفای ستمگر و ظالم عباسی همراه بود، اضافه کرد: امام موسی الکاظم(ع) با ادامه راه امام حسین(ع) و تعلیم و ارشاد شیعیان، اسلام راستین را نظم و استحکام بخشید و با پایداری و استقامت جانش را فدای اسلام کرد.
تیموری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید عاری از ظلم و خشونت باشد، گفت: ائمه اطهار(ع) به عنوان هدایتگران راه سعادت و خوشبختی، فرهنگ ناب اسلام را با برگرفتن از آموزه های دینی و قرآنی بین مسلمانان ترویج داده اند.
مداحی و ذکر مصیبت از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
جمهوری آذربایجان حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد و 99.2 درصد آن مسلمان هستند و 85 درصد مسلمانان آن کشور را شیعیان تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.