به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه رفیعی روز یکشنبه در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان در دو انتخابات پیش رو در مجتمع خاتم الانبیاء رشت بیان داشت: طی چهار سال اخیر، فضا به گونه ای فراهم شده که بانوان گیلانی رتبه سوم مشارکت اقتصادی را در کشور کسب کرده اند.
وی ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار در استان و اعتقاد دولت به حضور بانوان در عرصه های مختلف موجب شده که بانوان گیلانی رتبه سوم مشارکت اقتصادی را کسب کنند.
رفیعی اضافه کرد: همچنین یکی از افتخارات ما این است که در دولت تدبیر و امید، فضا برای مشارکت های مدیریتی بانوان نیز فراهم شد.
وی تصریح کرد: البته مطالبات زیادی نیز در رابطه با استفاده از توانمندی های بانوان در زمینه مدیریتی وجود دارد اما مشارکت های خوبی در این دولت برای بدست گرفتن پست های مدیریتی شده است.
وی اظهار کرد: درحال حاضر افزون بر 130 دهیار زن، مدیریت محلی و منطقه ای در استان را دارند که این امر نشاندهنده اعتماد مردم به مدیریت بانوان در عرصه های محلی و منطقه ای است.
رفیعی خاطرنشان کرد: هرچه زمینه حضور بانوان بیشتر در عرصه های گوناگون فراهم شود ، بیشتر توانمندی آنان برای بدست گرفتن مسئولیت های مختلف مشخص می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: آنچه در زندگی ائمه معصومین و انسان های منصف و عدالت خواه می بینیم ، این است که نسبت به پیرامون خود بی تفاوت نبودند.
وی با بیان اینکه در طول انقلاب آزمایش ها و انتخابات بسیاری برگزارشده ، اظهار کرد: هرجایی که انتخاب ما با تدبیر ، عقلانیت ، اعتدال و امید همراه بوده؛ موفق بوده ایم.
رفیعی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی گفت: با حضور و تصمیم عقلانی می توان مدیرانی را برای اداره کشور انتخاب کرد که آرامش و امنیت جامعه را حفظ کنند و در همین سمت حرکت کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
براساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.