نگار نادری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: گالری «هیتو» به مدیریت محمد خداشناس ابدی از نقاشان مطرح شهرستان لاهیجان در خیابان خزر راه اندازی شده است .
وی خاطرنشان کرد: این هنرمند طراح گرافیک ،گرافیتی آرتیست و نقاش متولد رشت است که در رشته کارشناسی گرافیک از جهاد دانشگاهی تهران در سال ١٣٨٠ فارغ التحصیل شده است و در پروژه ها و نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی از جمله فستیوال طراحی گرافیک پاریس در سال 95، پروژه پوسترهای گالری طراحان آزاد بیروت در سال 95، پروژه پوسترهای گالری طراحان آزاد گالری هینترلند در وین اتریش در سال94 و در نمایشگاه گروهی نقاشی از مجموعه آثار اُپرا گالری در بیروت لبنان در سال 94 شرکت داشته است.
وی اظهارداشت: این گالری پس از گالری «مهر »دومین گالری خصوصی لاهیجان است که در کنار گالری استاد حسین محجوبی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به فعالیت می پردازد.
اولین نمایشگاه از آثار گرافیتی این هنرمند در گالری وی، در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان همچنین گفت:یکصد و پنجمین جلسه کانون عکس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان روز گذشته در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان بر گزار شد.
وی خاطرنشان کرد: از برنامه های این جلسه می توان به سلسله مطالب اخبار فن آوری و جشنواره های عکاسی از رضا فطرتی؛بررسی دوربین های عکاسی جدید سوپر زوم از مهرداد گرامی ؛ نمایش عکس های حاضرین در جلسه و نقد و بررسی این آثار با حضور محمدرضا صفابخش مدرس و کارشناس باسابقه عکاسی اشاره کرد.
ضمنا در این جلسه انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر لاهیجان از زحمات رضا فطرتی از اعضای اصلی تشکیل دهنده کانون عکس لاهیجان تقدیر بعمل آورد .
کانون عکس لاهیجان با مدیریت محمد تقی لون آمیز عکاس و فیلمساز و هنرمند با سابقه لاهیجانی زیر نظر انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر لاهیجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان بیش ازپنج سال است که چهارشنبه ها هر دو هفته در میان برگزار می شود .
شهرستان لاهیجان با 6 انجمن ادبی و هنری یکی از شهرستان های فعال در عرصه های فرهنگی و هنری است.
این شهرستان آموزش عکاسان و فیلمسازان شرق گیلان را بر عهده دارد و همه ساله همایش های مختلفی برگزار می کند.
شهرستان لاهیجان 168هزار نفر جمعیت دارد و در 40کیلومتری مرکز گیلان (شهر رشت) قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.