به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا به ایرنا ، آزاد خلیلی موسوی افزود: در سال 95 عمل به اقتصاد دانش ‌بنیان و تبدیل علم به ثروت در واحد آستارا آغاز شد و امسال ادامه خواهد داشت و سطح زیر کشت اراضی این دانشگاه به 10 هکتار افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: این دانشگاه داری 18 آزمایشگاه و کارگاه آموزشی است و تاکنون 15 همایش ملی و 22 همایش منطقه‌ای و داخلی در آن برگزار شده و در حوزه تحقیق و پژوهش 63 عنوان کتاب چاپ و از هزار و 242 پایان نامه دفاع، 98 مقاله آی اس آی و 65 مقاله علمی و پژوهشی دیگر منتشر شده است.
موسوی ادامه داد: دانشکده فنی سما نیز از سال 1380 راه‌اندازی شده و اکنون با 20 رشته کاردانی فعال است و پنج مدرسه سما شامل دو دبستان هوشمند پسرانه و دخترانه، دو هنرستان دخترانه و پسرانه و یک دبیرستان دوره اول دخترانه زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی آستارا فعالیت می کنند.
او گفت: این دانشگاه از 31 فروردین 1366 با دو رشته کارشناسی الهیات و کاردانی کشاورزی و امور زراعی با جذب 258 دانشجو به عنوان دومین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان آغاز به کار کرد و اکنون با احتساب دانشجویان سما، در 76 رشته کاردانی و کارشناسی، 23 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته دکتری در گروه‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و کشاورزی بیش از سه هزار و 200 دانشجو دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا افزود: رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، صنایع خمیر و کاغذ، فرآورده‌های چند سازه چوب، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط مشی گذاری عمومی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی هفت رشته تحصیلی دکتری این واحد است.
به گفته خلیلی موسوی 100 عضو هیات علمی با واحد آستارا در حال همکاری هستند و تاکنون بیش از 18 هزار دانشجو از این واحد فارغ‌التحصیل شده‌اند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.