محمود قاسم نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: با توجه به اینکه عدالت، برابری و استقلال از ویژگی ها و شاخص های اصلی انقلاب اسلامی است ، شاخصه اصلی نظام اسلامی به عنوان وجه تمایز آن با سایر حکومت های جهان ، مشارکت مردم در عرصه های مهم سیاسی و اجتماعی است.
وی با اشاره به رای قاطع مردم در اولین انتخابات پس از پیروزی انقلاب به جمهوری اسلامی با برگزاری رفراندوم به فرمان امام راحل(ره) افزود: انقلاب اسلامی در همه عرصه ها تاکید بر برگزاری انتخابات داشته و با برگزاری بیش از 30 انتخابات در ادوار مختلف، میزان و معیار در این نظام مقدس را همواره بر رای مردم نهاده است.
فرماندار ماسال با اشاره به اینکه همیشگی نبودن منصب ها به عنوان یکی دیگر از پیام های برگزاری انتخابات است، تاکید کرد: مردم با انتخاب افراد صالح ، شایسته و واقف به مشکلات در روستا و شهر محل سکونت خود، می توانند سرنوشت و آینده روستا و شهر خویش را رقم بزنند.
قاسم نژاد ایجاد اشتغال و رفع مشکلات زیربنایی روستاها را از جمله آثار مثبت وجود شوراهای اسلامی عنوان کرد و افزود: تعیین وضعیت اداری و کاری دهیاران از جمله اولویت های دولت بوده و با وجود 60 هزار روستا در کشور ، تنها در صورت استفاده از یک دهیار در نیمی از این تعداد روستاها ، اشتغال پایدار برای 30 هزار نفر ایجاد می شود.
فرماندار ماسال با تاکید بر آزادی مردم در انتخابات جهت رای دادن به هر گرایش و سلیقه گفت: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری‌،‌ باید خدمات و اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت در جهت افزایش امید به آینده برای مردم تشریح شود.
قاسم نژاد با تاکید براینکه در جمهوری اسلامی مردم مختارند آزادانه و بدون هیچ اجباری به هر شخصی که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز می شود، رای دهند، افزود: باید تمام دیدگاه ها نسبت به انتخابات در راستای تقویت اصل ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .
وی با اشاره به اینکه باید واقعیت های موجود و شاخص های بهبود اقتصادی و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای آینده کشور مد نظر همگان باشد، تصریح کرد: باید عملکرد گذشته نامزدهای انتخابات به دور از هرگونه شعار توخالی، ملاک مناسبی برای تشخیص مردم در انتخاب فرد اصلح برای دراختیار گرفتن سکان هدایت کشور و همچنین شهر و روستا باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی ماسال برای کسب پنج کرسی در شورای شهر ماسال و پنج کرسی در شورای شهر شاندرمن با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.