ایرج شیارکار روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: گل گاوزبان گیاهی خودرو و دارای گونه های زیادی است و هر سال و پس از برداشت کامل در آستارا، حدود 900 کیلوگرم خشک شده آن در بازار عرضه می شود.
وی با بیان اینکه برداشت گل گاو زبان در آستارا تا اوایل خردادماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال میزان تولید گل گاو زبان در آستارا نسبت به سال 95، حدود 50 درصد افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: با برداشت گل گاو زبان و فروش آن، یک میلیارد و 80 میلیون ریال درآمد نصیب کشاورزان روستایی شهرستان آستارا خواهد شد.
شیارکار با اشاره به اینکه گل گاو زبان آستارا از مرغوب ترین گونه های گل گاو زبان کشور محسوب می شود، افزود: این گیاه از خاصیت دارویی بالایی برخوردار است و به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم تبادلات سلولی را تنظیم می کند و مصرف دمنوش آن در طب سنتی برای درمان ناراحتی های اعصاب سفارش می شود.
در استان گیلان 516 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل گاو زبان اختصاص دارد و شهرستان رودسر با 450 هکتار مقام نخست کاشت این گیاه دارویی را در استان دارد و شهرستان آستارا نیز از قطب های تولید این گیاه دارویی به شمار می رود.
دو دوره جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاو زبان در دهستان حیران آستارا در سال های 93 و 94 برگزار شد.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است و هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد و شش هزار بهره بردار در بخش کشاورزی آن فعالیت می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.