به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان به خبرگزاری ایرنا، کریم کوکر کبایف در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید انصاری رشت با اشاره به ظرفیت های مراکز فنی و حرفه ای در گیلان افزود: از این رو کشور قزاقستان از ظرفیت های موجود استان گیلان بهره مند خواهد شد.
وی پس از بازدید از کارگاه های آموزشی و ابراز خرسندی از نحوه آموزش مهارتی به کارآموزان در این کارگاه ها، خواستار بهره مندی از تجربیات کشور ایران به ویژه استان گیلان در زمینه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جمهوری قزاقستان شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان نیز با اشاره به جایگاه آموزش های مهارتی مطابق با نیاز بازار کار، صنایع در رشد و بالندگی صنعت کشورمان، گفت: آموزش های مهارتی با تربیت نیروی انسانی و ارتقای سطح دانش مهارتی جوانان می ‌تواند زمینه‌ ورود جوانان را به دنیای واقعی کسب و کار و اشتغال پایدار فراهم کند.
رحیم عطائی پور افزود: مهمترین هدف مراکز تربیت، افزایش کارایی و اثر بخشی نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس نیاز بازار است.
وی اظهار داشت: کسانی که به مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراجعه می کنند بیشتر افرادی هستند که به دنبال شغل و ایجاد اشتغال در جامعه بوده و هدف آنان از گذراندن دوره های کوتاه مدت، اشتغال دائم است.
22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای در استان گیلان آموزش های مهارتی ارایه می دهند.
هیات رسمی 25 نفره استان ژامبیل قزاقستان در سفر یک روزه به گیلان، از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید انصاری رشت ، انیستیتو ماهیان خاویاری و مراکز تحقیقاتی کشاورزی، منطقه آزاد انزلی و چند طرح صنعتی بازدید کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.