به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، زهرا بدن آرا ظهر امروز در نخستین نشست کتابخوان ویژه اصحاب رسانه در رشت با اشاره به اینکه هفتمین جشنواره کتابخوانی ملی رضوی در استان گیلان آغاز به کار کرده است اظهار داشت: استان گیلان در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از استان‌های برتر بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی ملی رضوی از 20 فروردین تا پایان تیرماه ادامه دارد افزود: جشنواره مذکور در 3 گروه سنی کودکان و نوجوانان، جوان و بزرگسالان با 6 عنوان کتاب برگزار می‌شود.

بدن آرا هدف برگزاری جشنواره کتابخوانی ملی رضوی را تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی و معرفی منابع مناسب برای مطالعه عنوان کرد و گفت: معرفی نویسندگان و تولیدکنندگان کتاب‌های فرهنگ رضوی از دیگر اهداف این جشنواره است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه 2 هزار و 673 نشست کتابخوان در استان گیلان برگزار شده است خاطرنشان کرد: نشست‌های مذکور در حوزه‌های کتابخانه‌ای، تخصصی، پویش کتابخانه مجازی و مدرسه‌ای برگزار شده است.

بدن آرا با تاکید بر اینکه در سال 95 عضویت اعضای کتابخانه‌های عمومی استان گیلان 39 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: تلاش است امسال با اجرای برنامه‌های گسترده در راستای ترویج فرهنگ کتاب در این حوزه موفق‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر 30 درصد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در حوزه فیزیکی شاداب‌سازی شده است تاکید کرد: سبک زندگی مطالعه محور، نگاه به علاقه‌مندی مخاطبان و توانمندسازی کتابداران از اقدامات و اهداف پیش روی اداره کل کتابخانه عمومی استان گیلان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622955
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.