آفتاب آستارا بعد از غروبی موقت آمد تا این بار فصلی روشنی از خط مشی خود را به روی مخاطبانش بگشاید. این وقفه حدوداً شش ماهه توفیق اجباری بود تا با پشتوانه یک اندیشه بکر، قدم در این مسیر خطیر بگذاریم و در این راه مثل همیشه خود را بی نیاز از نظرات و انتقادات مخاطبان نمی دانیم.
اما تحولات زیادی در مدت غیبت کوتاه ما در شهرستان آستارا رخ داد که مرور آنها خالی از لطف نخواهد بود؛ سیروس شفقی سکان فرمانداری آستارا را به یونس رنجکش تحویل داد تا آستارا در کنار بخش های اقتصادی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز به جایگاه حقیقی خود دست یابد.
در بعد اقتصاد، شاهد ریل گذاری طرف ایرانی راه آهن آستارا - آستارا و ورود اولین قطار اروپا به صورت آزمایشی به خاک ایران بودیم؛ طرحی که اگر در جایگاه اقتصادی خودش به درستی از آن بهره برداری شود، مطمئنا باعث تحول عظیمی در ابعاد مختلف شهرستان آستارا خواهد شد.
بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح شد تا بعد از مدت ها کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان مرزی جبران شود.
همه ما مطمئنا بر این امر واقف هستیم که آستارا در کنار ظرفیت های مختلف اقتصادی و فرهنگی از یک سری کمبودهایی نیز رنج می برد که مهم ترین آن بیکاری است.
بیمارستان جدید آستارا نیازمند 140 نفر نیروی انسانی است که عنایت ویژه نماینده و مقام عالی وزارت را می طلبد تا نیروهای بومی در این واحد درمانی مشغول به کار شوند.
شهرک صنعتی آستارا با 15 واحد تولیدی فعال، 10 واحد راکد و 11 واحد در حال ساخت نیازمند توجه دولت و مسئولان است تا با رونق مضاعف در زمینه اشتغال جوانان موثر عمل کند.
پست دوم اسکله آستارا - که با وجود یک بار افتتاح رسمی، هنوز تکمیل نشده است! نیز از ظرفیت خوبی برای اشتغال برخوردار است که با بهره برداری از این واحد بندری برای اشتغالزایی در حوزه جوانان آستارا می توان امیدوار شد.
امید داریم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال حرکت عظیمی در حوزه اشتغال جوانان آستارا رخ بدهد تا آینده روشنی برای این شهرستان رقم بخورد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.