دبیر علمی همایش کشوری پلی به سوی آینده، نوآوری و کارآفرینی گفت: توصیف ویژگی های دانشگاه نسل سوم، تبیین نقش علوم پزشکی در توسعه کارآفرینی، توصیف ارتباط دانشگاه با صنعت، ارایه راهکارهای توسعه و ایجاد فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه، توصیف خلاقیت، نوآوری و گسترش فرهنگ تفکر در مورد آینده از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: درک اهمیت ایده ها، ارزش ها و نگرش های مثبت گذشته و حال در خلق و ایجاد آینده، پدیدآوردن نگرشی منظم و منطقی به تحولات آتی، آشنایی با حوزه های نوین در مدیریت دانش و چگونگی پیاده سازی واحدهای مدیریت دانش در دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی اظهار داشت: دانشگاه نسل سوم و کارآفرین، کارآفرینی، مدیریت دانش و دانش کاربردی، واحد پژوهش بالینی، آینده پژوهی در آموزش و سلامت، نظام مدیریت دانش و نوآوری در دانشگاه های نسل سوم و سازه های الزامی تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم از جمله محورهای همایش پلی به سوی آینده ، نوآوری و کارآفرینی است.
دبیر علمی همایش یاد شده خاطر نشان کرد: جمع بندی نظرات اعضای هیات علمی و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در زمینه نحوه پیاده سازی برنامه راهبری دانشگاه مبنی بر اصول دانشگاه نسل سوم از دیگر برنامه های این همایش است.
وی بیان داشت: در این همایش کارگاه های آموزشی در موضوعات چیستی دانشگاه نسل سوم، آشنایی با آینده پژوهی و روش های آن و کارآفرینی برای شرکت کنندگان برگزار می شود.
در این همایش جمعی از اساتید برجسته دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله بوشهر، کرمان، تهران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان شرکت دارند.
همایش پلی به سوی آینده، کارآفرینی و نوآوری تا فردا دانشکده پزشکی دانشگاه گیلان ادامه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نیمه اول سال 95 برای تدوین برنامه راهبری این دانشگاه اقدام کرد، پیشرو در دانشگاه های نسل سوم ، کارآمد در ارایه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت چشم انداز دانشگاه در این برنامه راهبردی و نقشه استراتژی است.
تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه با تکیه بر فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش از ماموریت های دانشگاه بر اساس برنامه راهبردی است.
عدالت محوری و پایبندی به اخلاق حرفه ای ، ارزش آفرینی برای ذینفعان، دانش محوری ، خلاقیت و نوآوری و چابکی در ارایه خدمات از ارزش ها بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.