رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌های صنعتی و اجرایی از اولویت های دانشگاه در سال جدید است.

به گزارش ایلنا از رشت، در راستای برگزاری دهمین کنفرانس بین المللی اقتصاد مدیریت حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی رشت، مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گیلان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دیدار کرد.
   علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،ضمن تشکر از حضور مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و هیأت همراه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکردی نو طی چهار سال اخیر، الحاق به دانشگاههای نسل سوم را در دستور کار قرار داده است و در راستای عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است که زیربنای اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و دستگاههای صنعتی و اجرایی از اولویت های دانشگاه در سال جدید بوده لذا دانشگاه آزاد اسلامی در رسالت جدید خود آمادگی ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های غیر دانشگاهی را دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سال جاری تولید گیاهان دارویی و استخراج عصاره و اسانس از آنها را از جمله کارهای اولویت دار دانست و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با داشتن دانش فنی استخراج عرقیات و اسانس از گیاهان داروئی بومی استان و راه اندازی سامانه آن، در جهت تولید گیاهان دارویی سازگار با اقلیم منطقه در سال جاری اقدام خواهد کرد.
  امیرتیموری راه اندازی شهرک شفا را از اولویت های بعدی استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر دو واحد دانشگاهی لاهیجان و آستارا در استان گیلان آمادگی راه اندازی شهرک فناوری آزاد را داشته و چند واحد دانشگاهی دیگر نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.
  این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از پروژه های دستگاههای استان به صورت  نیمه تمام رها شده است، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با داشتن ظرفیت و پتانسیل های زیاد دانشجویی در تحصیلات تکمیلی می تواند با دریافت سفارش و اولویت های تحقیقاتی دستگاههای اجرایی استان در جهت رفع مشکلات در استان و به سامان رساندن پروژه‌های ناتمام بخش‌های دولتی و غیردولتی در پی کمک رسانی به دولت باشد.
   همچنین در ادامه این نشست، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاثیر انتقال تجربیات در ارائه طرح های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران گفت: باید یقین داشت در هر مطالعه ای برای ارائه به سرمایه گذار باید نوآوری و خلاقیت وجود داشته باشد.
منصور مولایی پور افزود: از سوی دیگر باید گروه ها و موسساتی که در حوزه جمع آوری و ارائه اطلاعات درباره طرح های سرمایه گذاری فعالیت دارند با عرضه توانمندی‌های خود، سایر دستگاهها را دراین امر یاری کنند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار و 600 بنگاه فعال صنعتی در استان که پایین تر از توان ظرفیتی خود در حال فعالیت هستند اظهار کرد: باید برای افزایش توانایی این بنگاه ها و همینطور تکمیل یک هزار و 200 پروژه نیمه تمام طرح های سرمایه گذاری ارائه کرد اما تنظیم و تهیه طرح های فوق نیازمند ارائه اطلاعات درستی از طرح ها است.
  نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان ضمن تشکر از ایجاد بستر مناسب همکاری های فی مابین توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطر نشان کرد:  بستر لازم در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان وجود داشته و با توجه به ظرفیت های مناسب در این دانشگاه زمینه های فعالیت مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و امور اقتصادی و دارایی استان وجود خواهد داشت.
  مولائی پور با استقبال از فعالیت بخش خصوصی در حوزه جمع آوری اطلاعات و بررسی و ارائه طرح های سرمایه گذاری خواستار همکاری و حضور پررنگ تر این موسسات و شرکت ها در استان گیلان شد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.