زهرا بدن آرا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا رشد شاخص های مطالعه در حوزه های مختلف را نشان دهنده توجه بیش از پیش مسئولان استانی به مقوله ترویج فرهنگ خواندن در استان عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر حدود 50 هزار نفر از منابع کتابخانه های استان بهره مند هستند.
وی بیان داشت: در سالی که گذشت شاهد افتتاح سه باب کتابخانه عمومی و آغاز عملیات احداث 11 باب کتابخانه عمومی در اقصی نقاط گیلان هستیم.
بدن آرا اظهار کرد: استان هم اکنون دارای 103باب کتابخانه عمومی نهادی، مشارکتی و مستقل است که از این تعداد کتابخانه عمومی دو کتابخانه سیار در منطقه آزاد انزلی و شهر رشت مشغول ارائه خدمات به علاقمندان کتاب و کتابخوانی هستند.
بدن آرا میانگین سرانه فضای مطالعه استان را یک و 21 صدم متر مربع عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری دو متر مربع است و امیدواریم با مشارکت خیرین بتوانیم به فضای مطلوب در حوزه مطالعه دست پیدا کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: کتابخانه مرکزی رشت از جمله طرح های مهمی است که بعد از 14 سال، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این کتابخانه برای تکمیل و تجهیز نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است.
بدن آرا تعامل دستگاه ها با مجموعه کتابخانه های عمومی در سال گذشته را بسیار موثر و سازنده عنوان کرد و از سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری موفق ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان با مشارکت بیش از 19هزار نفر به عنوان نماد این همدلی یاد کرد.
سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی گیلان ثبت انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان با حمایت و تایید استاندار در سال گذشته را نیز یکی از موفقیت های چشمگیر عنوان و بیان کرد: تاکنون هفت باب کتابخانه عمومی توسط خیران در شهرهای مختلف گیلان به بهره برداری رسیده است .
103 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان دارای یک میلیون و 68 هزار نسخه کتاب و 49 هزار و 750 نفر عضو فعال است.
خبرنگار:مرضیه ضامن**انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.