محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت درباره وظایف کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: مجموع مسائل مربوط به حوزه‌های سلامت شامل بیمه تامین اجتماعی و پیوست سلامت در همه مراحل قانونگذاری در طرح‌ها و لوایح جزو وظایف ذاتی این کمیسیون است.

وی گفت: علاوه بر موارد مطرح شده نظارت بر اجرای قانون در حوزه سلامت و نگاه ویژه به اجرای طرح تحول سلامت، کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان از بودجه شخصی مردم و توجه و تقدم بهداشت بر درمان از جمله دغدغه‌های کمیسیون بهداشت است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موفقیت‌ها و گام‌های موثر این کمیسیون در مجلس در برنامه ششم توسعه افزود: در روند طرح تحول سلامت حدود 12 میلیون نفر از روستاییان، عشایر و خانواده‌های ساکن اطراف کلان شهرها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

قربانی ابراز داشت: حذف زیرمیزی‌ها، کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان از جیب مردم و برقراری عدالت در توزیع سلامت در نتیجه پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و درمان است که به‌صورت مداوم در حال بررسی و پیگیری این امور هستیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به تدابیری که در زمینه جلوگیری از واردات بی‌رویه و مباحث مربوط به تعرفه درنظر گرفتیم چای و برنج گیلان در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است.

قربانی اذعان داشت: در تمام طول تاریخ برنج‌کاری گیلان هیچگاه برنج با چنین قیمت مناسبی عرضه نشده بود و درباره چای با 30 درصد افزایش محصول حدود 200 میلیارد تومان خرید تضمینی داشتیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621931
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.