موسی فکور عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح تفصیلی از اسنادی است که به عنوان نقشه راه در دستور کار شهرداری ها قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری انزلی از مدتها قبل در تلاش برای اجرایی شدن طرح تفصیلی است افزود: مقدمات اجرای این طرح و بررسی های میدانی آن انجام شده و اجرای پروژه تعریض خیابان نواب صفوی بندرانزلی ، نخستین اولویت مشخص شده از جانب شهرداری برای آغاز طرح تفصیلی است.
فکور با بیان اینکه بسیاری از شهروندان در انتظار اجرایی شدن این طرح بودند گفت: حدود و نوع کار بری ها و تعریض خیابان ها بخشی از ویژگی های طرح تفصیلی است که پس از سال ها پیگیری ، امسال موفق شدیم آن را به مرحله اجرا برسانیم .
شهردار بندرانزلی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اظهار کرد: با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مقرر شد به افرادی که در نوار ساحلی و درحریم 60 متری دارای سند مالکیت هستند اجازه داده شود با استفاده از سازه های سبک و قابل انتقال در محل زمین دارای سند مالکیت خود، اشتغال و درآمد زایی موقتی را در ایام سفرهای تابستانی فراهم آورند.
فکور با اشاره به اجرای طرح بازار فرهنگی در سه منطقه از شهر بندرانزلی افزود : شهرداری بندانزلی علاوه بر استقبال از هرگونه سرمایه گذاری در این شهرستان ، شرایط لازم و همکاری های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگی و گردشگری و اقتصادی شهر را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.
وی یادآور شد : در راستای تحقق شعار امسال بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، کارگروه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با استفاده از مجموعه مدیران شهرداری تشکیل می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا طرح تفصیلی یکی از طرح های استراتژیک و نوین است که از سال 1385 توسط دکتر ناصر براتی در ایران پیاده شده و تشکیلات سازمانی برای فرایند و ارزیابی وضعیت شهرها ، طراحی و ارزیابی وضعیت موجود و تنظیم چشم انداز بلند مدت شهرسازی و همچنین اجرای برنامه عمل، نهادینه کردن فرایند CDS و نظارت بر آن در جهت تعیین استراتژی ها از ارکان اصلی طرح تفصیلی است.
بندرانزلی در40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن مواهب طبیعی همچون تالاب بین المللی و ساحل دریای خزر و جاذبه های گردشگری و تاریخی ، همواره از مقاصد سفر گردشگران و مسافران در طول سال به شمار می رود.
خبرنگار : رضا اکبری** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.