به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، در آغاز این نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت همه ما باید به نوبه خود تلاش کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشانده و در همه زمینه ها به خودکفایی برسیم .

محمدپور در ادامه به پیش رو بودن هفته زمین پاک اشاره کرد و گفت باید با تنویر افکار عمومی ، عملکرد محیط زیست در حوزه های مختلف از جمله احیای تالاب و امحای گونه مهاجم سنبل آبی که از مهمترین اقدامات مشارکتی بوده و حتی پس از زلزله بم بزرگترین فعالیتی بود که با هم افزایی و مشارکت مردم به ثمر رسید به تصویر کشیده شده و به اطلاع مردم ایران رسانده شود.

محمدپور اضافه کرد با توجه به مشکلات عدیده مالی که در سال گذشته پشت سر گذاشته شد فقط و فقط همدلی و مشارکت و وحدت کلیه همکاران چه ستادی و چه اجرایی دلیل تسریع روند بهبود محیط زیست استان بود و بس .

وی تصریح کرد در زمینه پسماند نیز باپیگیری هایی که در استان گیلان صورت گرفت دانشگاه علوم پزشکی متعهد شد تمامی مراکز درمانی دولتی را به سیستم تصفیه خانه مجهز نماید .

وی با اشاره به اینکه انتخابات مقوله بزرگی در حفظ استقلال و آزادی مملکت است گفت باید بکوشیم تا این دوره از انتخابات نیز هرچه باشکوهتر برگزارشده و در راستای انجام آن پای هیچ منافع شخصی در میان نباشد .

محمدپور همچنین هشدار داد تا به هیچ وجه از امکانات اداری در راستای منافع گروهی و جناحی، له یا علیه فرد خاص استفاده نشود. مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان از همه همکاران خود خواست تا در سال جدید نیز همچون گذشته صرفه جویی را سرلوحه امور قرار دهند.

در ادامه این نشست مدیر کل حراست مرکزی سازمان نیز با بیان اینکه حفاظت محیط زیست مقوله ای است که اهمیت جهانی دارد گفت حفظ ، حراست و مراقبت از مواهب و منابع خدادادی و رفع موانع محیط زیستی جز با مشارکت ملی مرتفع نخواهد شد و این مهم از تاکیدات مکرر رئیس سازمان سرکار خانم دکتر ابتکار می باشد . جزینی زاده تاکید داشت که همواره پیشگیری مقدم بر مچگیری ، مستـــند سازی مقدم بر سند سازی ، همگرایی مقدم بر واگرایی و انعطاف مقدم بر انتقام است ،پس همواره در نظر داشته باشیم قبل از هر چیز شرع و قانون و اخلاق را در نظر بگیریم و بجای مبارزه با مریض به مبارزه با مرض بپردازیم .

وی افزود شرع و قانون و اخلاق سرلوحه امور در حوزه حراست است و این موضوع به تمام روسای حراستهای سازمان اعلام شده و میبایست کلیه فعالیتهای آنان بر همین اساس باشد.

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه خانواده محیط زیست باید در جهت ارتقاء عملکرد سازمان بکوشند گفت همه ما شاخ و برگ های درختی هستیم که مردم باید در سایه آن به آرامش و آسایش برسند و بحمدا... این درخت در دولت تدبیر و امید با رویکرد زیست محیطی و خدمت بی منت سرکار خانم دکتر ابتکار ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و از همه مهمتر حمایت های مقام معظم رهبری به اوج نقطه رشد خود رسیده است ؛ ولی هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم .

جزینی زاده با اشاره به فعالیت های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در احیاء تالاب بین المللی انزلی این اقدام را از اقدامات شاخص سازمان محیط زیست در جلب مشارکت عنوان نموده و در خور تقدیر دانست.

وی همچنین بر افزایش رفاه و تامین معیشت محیط بانان و کارکنان سازمان تاکید کرد.

ایشان در خصوص انتخابات آتی عنوان کردند امنیت ، رقابت ، سلامت و مشارکت رویکرد اصلی است و رعایت بی طرفی و عدم استفاده از امکانات اداری را در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری تاکید نمودند .

وی تصریح کرد بی طرفی با بی تفاوتی فرق می کند و می بایست شور و نشاط انتخاباتی را از امروز تا پایان رای گیری به اوج خود برسانیم تا مردم در فضایی مناسب مانند گذشته انتخابات خوبی را برگزار کنند چون مردم تعیین کننده سرنوشت کشور هستند و هرجا که به مردم افتخار کردیم حماسه آفریدند .

جزینی زاده وحدت را رمز پیروزی برشمرد و گفت پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و حضور به موقع در بزنگاههای مهم مانند شرکت در مراسم راهپیمایی ها و حضور حماسی در انتخابات در زمانی که کشور به سمت بی تدبیری کشیده می شد موجب برگشت تدبیر و خرد به کشور شد و این از مصادیق اعتماد به مردم و وحدت است.

در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ با همکاران و رییس حراست مرکزی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد .

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621680
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.