به گزارش ایرنا، ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش کشورمان امروز (سه شنبه) برای نخستین بار در روز ارتش و در راستای پاسداشت این روز، با دعوت از مسئولان ارشد نظامی استان و مسئولان شهری بندرانزلی، با انجام رژه شناورهای دریایی خود، بار دیگر میزان توانمندی نظامی و پرسنلی این ناوگان را به نمایش گذاشتند.
در این رژه که در خارج از بندرگاه انزلی انجام شد، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (دماوند) ، ناوهای موشک اندازکلاس پیکان و ناوچه های ناوگان شمال از مقابل فرماندهان نظامی و مسئولان حاضر در این مراسم رژه رفتند.
مبارزه با دزدان دریایی در آب های بین المللی، تامین و گسترش امنیت در دریای خزر تا جایی که آن را به نام دریای صلح و دوستی می خوانند و نمایش اقتدار و صلابت ارتش جمهوری اسلامی در مرزهای آبی کشور و آب های بین المللی و برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بنادر کشورهای همسایه تنها گوشه ای از دستاوردهای حاصل از تلاش های مجدانه دلیرمردانی است که با به خطر انداختن جان خود، آسایش و امنیت را برای هموطنانشان به ارمغان می آورند.
نیروی دریایی که در زمان بروز نا آرامی و نا امنی های منطقه ای و بین المللی، در تامین امنیت مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران در سطحی فراتر از انتظار قرار دارد، پس از تاثیرگذاری زبانزد در دوران هشت سال دفاع مقدس، امروز با آمادگی روزافزون در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گوش به فرمان رهبر فرزانه خود بوده و همواره با اقتدار کامل، آماده مجاهدت در راه میهن هستند.
همچنین مراسم گرامیداشت روز ارتش، امروز با رژه یگان های نیروهای مسلح استان گیلان در رشت برگزار شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این شهر ساحلی مستقر است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.