به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز دوشنبه در نشست با مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان در فرمانداری آستارا افزود: یکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی استانداردسازی و ارائه کالا و خدمات استاندارد به مردم است.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم در زمینه فرهنگ استاندارد و تولید مصرف کالاها و خدمات استاندارد خوب عمل کنیم قادر به رعایت حقوق شهروندی و افزایش رضایتمندی در جامعه خواهیم بود.
وی اظهار کرد: فرمانداری آستارا آمادگی دارد تا در حوزه ترویج فرهنگ استاندارد با هدف رعایت حقوق شهروندی برنامه ای مشترک با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان برگزار کند و این شهرستان پایلوت (آزمونه) طرح های استاندارد در کشور باشد.
رنجکش ادامه داد: توجه به تولید کالاهای استاندارد و رعایت قوانین آن با توجه به شرایط خاص آستارا به عنوان کانون تبادلات اقتصادی و تجاری، نقش مهمی در تقویت بنیه های اقتصادی و رونق کسب و کار و تجارت در این شهرستان دارد.
داریوش اشکانی پور مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان هم در این نشست به برنامه های این اداره کل در حوزه استاندارد و تحقیقات صنعتی پرداخت و خواستار همکاری متقابل فرماندار آستارا با نمایندگی این اداره کل در شهرستان شد.
وی گفت: با توجه به اهمیت شهرستان مرزی بندر آستارا در خصوص تبادلات مرزی و نقش آن در توسعه اقتصادی و تجاری کشور، اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی آستارا در جایگاه قائم مقامی و معاونت اداره کل فعالیت دارد و این امر نقش مهمی در تصمیم گیری های شهرستان دارد.
وی اظهار کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف در آستارا فعالیت های استاندارد را گسترش دهد تا از ظرفیت های این شهرستان نیز به نحو شایسته استفاده شود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در سال گذشته، 138 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای چهار هزار و 491 تن کالای صادراتی و 244 گواهینامه برای 96 هزار و 700 تن کالاهای وارداتی توسط اداره استاندارد این شهرستان صادر شد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.