به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمد احمدی پور بیان کرد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها پس از هفت روز ، بیست و چهارم فروردین ماه در هیات های اجرایی پایان یافت.
وی ادامه داد: از مجموع 15 هزار و 498 داوطلب ثبت نامی شوراهای شهر و روستا که نام نویسی آنها نهایی شده بود، در این مدت 164 نفر انصراف دادند، 15 هزار و 77 نفر تایید صلاحیت شدند و257 نفر نیز صلاحیتشان رد شد.
احمدی پور با بیان اینکه هیات های اجرایی در گیلان بر اساس مر قانون به وظایف خود به خوبی عمل کردند، افزود: بر اساس بخشنامه های وزارت کشور، گزارش‌های مراجع چهارگانه استعلام باید با اسناد همراه می شد تا قابل رسیدگی و اثرگذاری در روند بررسی صلاحیت ها باشد.
وی با بیان اینکه وضعیت قطعی این افراد پس از نظر هیات های نظارت مشخص می شود، گفت: هیات های نظارت شهرستان و بخش از بیست و پنجم فروردین ماه کارشان را آغاز کردند و تا سی و یکم ماه جاری، بررسی های خود را در خصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیات اجرایی تایید شدند، انجام خواهند داد.
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان این که هیات های نظارت اول اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان را به هیات های اجرایی اعلام می کنند، افزود: فرمانداری ها و بخشداری ها نیز دوم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت ها را به داوطلبان اعلام می کنند.
به گفته احمدی پور، داوطلبان رد صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا می توانند سوم تا ششم اردیبهشت ماه، اعتراض خود را به ترتیب به هیات های نظارت استان و شهرستان اعلام کنند، از هفتم تا شانزدهم اردیبهشت ماه نیز هیات های نظارت استان و شهرستان فرصت دارند تا به شکایت های داوطلبان رسیدگی و بررسی نهایی خود را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: هفدهم اردیبهشت هیات های نظارت استان و شهرستان نیز نظر نهایی و قطعی خود در خصوص شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده را از طریق ستاد انتخابات به فرمانداری ها و بخشداری های ذیربط اعلام می کند.
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه فرمانداری ها از هجدهم تا بیستم اردیبهشت برای تهیه و انتشار آگهی اسامی نامزدها فرصت دارند، گفت: تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از تاریخ بیست و یکم اردیبهشت به مدت هفت روز انجام خواهد شد.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
فرایند أخذ رأی پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترنیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.