به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛رضا علیزاده در حاشیه برگزاری نشست علمی تخصصی صنایع دستی با محوریت بامبو و حصیر با اشاره به جایگاه صنایع دستی گیلان در توسعه اقتصاد سبز،اشاعه مباحث علمی و تدوین رویکردهای نوین پژوهشی را از تلاش های سازمان مرکزی طی سالهای اخیر خواند و گفت: گیلان در سایه تلاشهای هنرمندان صنایع دستی و حمایت های دلسوزانه مسئولان استانی توانسته در تحقق این مهم گام های موثری بردارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 بنام سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال؛ حوزه صنایع دستی را خطاب اصلی شعار مذکور خواند و افزود:هم افزایی برای بالندگی صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند اثرات مثبتی چون خوداتکایی اقتصادی و نیز رفع معضل بیکاری را به دنبال داشته باشد. علیزاده با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در سه ساله اخیر موفقیت های چشمگیری در عرصه فرهنگ و هنر بومی محلی را کسب نموده؛توجه به کارآمدی عرضه،نوآوری تولیدات،توجه به علاقمندی مشتریان را در راس اقدامات این اداره کل دانست و بیان داشت:استراتژی اقتصاد مقاومتی با تمام قوا در گیلان اجرا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خارج شدن از پوسته فعالیت های تکراری را بخش مهم فعالیت این اداره کل در سالهای اخیر دانست و گفت:ایجاد خانه صنایع دستی و برپایی مراکز خلاقیت،دستاوردهای نوینی است که در گیلان به وقوع پیوسته و بر تعالی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان افزوده است. این مسئول؛ روستاهای بدون بیکار را از دیگر افتخارات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دانست که با سرلوحه قرار دادن بندهای اقتصاد مقاومتی توانسته در مسیر بالندگی صنایع دستی و احیای دوباره هنرهای بومی و سنتی استان گام بردارد.

وی با اشاره به آمارهای موجود از فعالان صنایع دستی استان و نیز تعداد نمایشگاه ها و غرفه های صنایع دستی گیلان؛ارزآوری های موجود از فروش اقلام صنایع دستی را چشمگیر خواند و گفت:به واسطه ساماندهی های انجام شده در استان شاهد رشد کیفی تولیدات و نیز رقبت افزایی در بین فعالان عرصه صنایع دستی در گیلان هستیم. این مسئول از بامبو بعنوان یکی از صنایع دستی ارزنده و باکیفیت استان یاد کرد و با همسو خواندن محصولات بامبو با طبیعت اظهار داشت:بامبو بافی ثمره ذهن خلاق هنرمندان گیلان است و خلاقیت بخشی هنرمندان استان به محصولات بامبو موجبات ثبت برند این گیاه ارزشمند بعنوان سوغاتی ارزنده از گیلان را فراهم ساخت.

علیزاده؛بامبو بافی را تلاشی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین تاکید مقام معظم رهبری خواند و گفت:عدم وابستگی تولیدکنندگان بامبو به سایر سازه های مصنوعی یک امتیاز مثبت می باشد. این مسئول به ابتکار عمل در تولید محصولات بامبو و تلفیق آن با سایر هنرهای سنتی تاکید کرد و گفت:توجه به ذائقه مصرف کننده و نیاز بازار باید مورد توجه بامبوبافان قرار گیرد. این مسئول؛برندسازی را یک ضرورت تلقی نمود و گفت:صنایع دستی نشات گرفته از هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه است،لذا تلاش در جهت حفظ اصالت و سنن هر سرزمین در کنار بروز رسانی هنرهای سنتی زمینه برندسازی را فراهم می آورد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619812
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.