به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی تسخیری عصر امروز در مراسمی در سپاه ناحیه بندرانزلی با اشاره به شرایط حساسی که جمهوری اسلامی در آن قرار گرفته است اظهار داشت: عملکرد و بصیرت ملت ایران امروز مورد توجه کانون فتنه و جهان غرب قرار گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی پیش از شکل‌گیری انقلاب تمام تلاش خود را در جهت ممانعت از شکل‌گیری نظام با شعار و محوریت دینی و اسلامی انجام دادند.

وی ابراز داشت: با وجود تلاش دشمن در نابودسازی نطفه انقلاب پیش از شکل گیری آن، سرانجام با دشواری‌های بسیار و با درایت امام خمینی (ره)، جامعه، انقلاب و حکومت اسلامی شکل گرفت.

تسخیری اذعان داشت: پس از شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمن با هدف نابودی هرچه سریع‌تر و پیش از پا به سن گذاشتن انقلاب اسلامی با شیوه‌های مختلفی به مبارزه با نظام پرداخت.

وی نخستین اقدامات دشمن را پس از شکل گیری نظام، ترور شخصیت‌ها بیان کرد و گفت: افرادی که درون کشور و وابسته به غرب بودند با کودتا، جنگ، ترور و شخصیت‌ها و در یک بازه از زمان با زدن مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر به‌دنبال از هم پاشیدن ارکان نظام بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ابراز داشت: دشمنان تا جایی پیش رفته بودند که در برهه‌ای از زمان برنامه ریزی کرده بودند که سخنگوی رسانه ملی بعد از کودتا در مقابل دوربین صدا و سیما قرار گیرد و رسماً خبر نابودی انقلاب را اعلام کند.

تسخیری درباره تغییر تاکتیک دشمن پس از بی‌نتیجه ماندن ترور شخصیت‌های انقلابی گفت: دشمن با هدف ایجاد تغییراتی در نظام جمهوری اسلامی ایران و نابود کردن و نفوذ در تفکر و اندیشه دینی در نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: حرکت عملیاتی جدید دشمن در استفاده از نخبگان در بدنه و مراکز تصمیم گیری نظام که تفکر و وابستگی غربی را می‌پذیرند بود که از طریق آن‌ها قوانین، تصمیمات و تفکرات غربی خود را وضع و توسط آنها در جامعه اعمال کنند و از این طریق مسیر انقلاب را تغییر دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: دشمنان داخلی وابسته به غرب کار را به جایی رسانند که در مقطعی از زمان در مجلس ششم بیش از 90 طرح مغایر با شرع مقدس اسلام را تصویب کردند تا از این طریق مورد تایید جامعه بین المللی قرار گیرند.

تسخیری با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمود اگر همه دنیا مقابل دین ما قرار بگیرد ما در مقابل دنیای آنها قرارمی‌گیریم اظهار داشت: انقلاب اسلامی شکل گرفت که جهان را اسلامی کند نه آنکه تحت تاثیر شرایط بین المللی قرار بگیرد.

وی با ابراز تاسف از کسانی که درصدد همسو شدن با دنیای غرب دین را رها کرده اند گفت: برخی در  بدنه و قوه اجرایی کشور قرار گرفته اند که درست مخالف شعار امام راحل مبنی بر تغییر و همسو کردن جهان سمت اسلام عمل میکنند.

وی تصریح کرد: بنا بود انقلابی اسلامی تشکیل دهیم و به جهان صادر کنیم که زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان(عج) که حکومت اسلامی در عالم است باشد ولی بعضی از افراد در مسیر انقلاب راه را به انحراف میروند و میگویند چون عضوی از اعضای بین الملل هستیم باید مطابق تایید آنها رفتار کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان افزود: آن مرد بدون شعور دینی رسما اعلام میکند که اگر تعارض بین اسلام و بین الملل بوجود آمد در این تعارض باید مطابق دیدگاه قوانین بین الملل رفتارکنیم نه دستورات اسلام و قرآن.

تسخیری تصریح کرد: اینها همان تحصیل کردگان خارج هستند که روزی در مملکت ما بعنوان وزیر و وکیل بودند و امروز در مراکز و اتاق فکر لندن و غرب نشستند و برعلیه جمهوری اسلامی ایران قلم میزنند و برنامه ریزی میکنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان درباره مباحث انحراف و نفوذ که طی 2_3سال اخیر شدیدا مورد تاکیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است گفت: مقام معظم رهبری به انحراف از خط و تحریف امام(ره) و نفوذ در میان مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز انقلاب بسیار تاکید داشته اند.

وی در تشریح سخنان مقام معظم رهبری در بحث نفوذ در میان مسئولان نظام گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این اساس است که مسئولان به‌عنوان تصمیم ساز و تصمیم گیر و اقدام کننده هستند و می‌توانند مردم را با هدایت نابه‌جای خود از جریان و تفکر انقلابی خارج کرده و اگر هوشیاری نداشته باشیم حوادث تلخی برای نظام مقدس اسلامی شکل می‌گیرد.

تسخیری با اشاره به اینکه بعد از ارتحال پیامبر اسلام (ص) تفکر مردم به سمتی حرکت کرد که جریان امامت و امت به جریان خلیفه و ملت تغییر کرد افزود: در بحث امام و امت، تابعیت محض از امام مدنظر است ولی در نگاه ملت و خلیفه، خلیفه قابل تغییر است و انتخابش وی توسط مردم یا یک مجموع است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گیلان سیاست حرکت دشمن را نرم و بی‌صدا بیان کرد و ابراز داشت: دشمن با سیاست‌های خود به‌صورت قدم به قدم و آرام آرام در بین مردم جامعه نفوذ می‌کند به‌طوری که احترام مردم نسبت به امامشان به تدریج شکسته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تمام برنامه‌های دشمن را با هدف تغییر نظام بیان کرد و گفت: تمام فشارهای اقتصادی، سیاسی و جنگ برای تغییر نظام و حاکمیت دینی و ولایت فقیه است و در این زمینه دست از تلاش بر نمی‌دارد.

تسخیری وظیفه همه افراد را تلاش در جهت حفظ انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: همانطور که در زمان دفاع مقدس اهم واجبات جنگ بوده است امروز نیز جنگ و دفاع از ولایت فقیه واجب‌تر از دیروز است.

وی با مقایسه جنگ سخت در ادوار گذشته با جنگ نرم امروز بیان داشت: دیروز دشمن خاکریز داشت و درون نظام افراد با هر تفکر و سلیقه‌ای که داشتند باهم متحد بودند ولی امروز دشمن با تمام توان خود در جهت ایجاد چند دستگی و تفرقه در درون نظام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با تاکید بر وحدت بین افراد انقلابی تصریح کرد: یکی از مهمترین تکالیف امروز ما وحدت بین نیروهای دلسوز و انقلابی است.

تسخیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات پیش‌رو بیان داشت: مقام معظم رهبری در شروع سال جدید در جوار بارگاه قدسی ملکوتی امام رضا (ع) به انتخاب شخصی اصلح، کارآمد، انقلابی، پویا تاکید فرمودند.

وی اظهار داشت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری مدیر انقلابی که در مقابل همه زورگویی‌ها می‌ایستد، سازش پذیری ندارد و زیربار ظلم نمی‌رود و کسی است که دارای معیارهای انقلاب و نظام اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین تکلیف ما در این شرایط حساس امروز که همه دشمنان دست در دست هم دادند تا انقلاب اسلامی را تضعیف کنند انتخاب افرادی انقلابی در بدنه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بخشش به‌عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بندرانزلی معارفه و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد میرمهدی زاده تقدیر شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618813
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.