مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سهمیه استان گیلان در اجرای طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر استان گیلان هشت هزار و 300 خانواده اعلام شده بود که در زمان حاضر، به 310 خانواده افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: این تعداد از خانواده های گیلانی با آغاز اجرای طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال ، به مدت یک سال از آموزش های لازم این جمعیت به صورت چهره به چهره برخوردار می شوند.
وی با اشاره به شعار طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر با عنوان هر خانواده یک آموزش دیده، خاطر نشان کرد: آمادگی در برابر مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در حوادث از اهداف اجرای این طرح است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: بدنه اصلی طرح خادم را داوطلبان تشکیل می دهند که پس از شرکت در دوره آموزشی و کسب مهارت های لازم برای حضور در منازل خانواده ها و ارایه آموزش چهره به چهره اقدام می کنند.
وی بیان داشت: داوطلبان طرح خادم پس از ارزیابی میزان آمادگی خانواده ها بر اساس شاخص های معتبر و استاندارد به صورت ماهانه یک بار به در منازل خانوارها مراجعه و به سرپرست خانواده آموزش های لازم هلال احمر را ارایه می دهند.
وی اضافه کرد: آموزش همگانی از مباحث مهم مدیریت در کاهش خطر و بلایا به شمار می رود که متاسفانه عدم آگاهی و شناخت کافی خانواده ها از نحوه برخورد و آمادگی در برابر حوادث موجب ایجاد خسارت های زیادی می شود.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای بیش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.