به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ساسان اشکانی‌پور صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه 138 فقره گواهینامه انطباق صادراتی برای محصولات کشاورزی از گیلان صادر شده است اظهار داشت: گواهینامه‌های مذکور برای محصولات کشاورزی به وزن 4 هزار و 491 تن است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان با بیان اینکه ارزش ریالی گواهینامه‌های مذکور به مبلغ 213 میلیون و 508 میلیارد ریال بوده است خاطرنشان کرد: استان گیلان در سال گذشته به میزان مبلغ بیان شده صادرات داشته است.

اشکانی‌پور با تاکید بر اینکه صادرات مذکور استان گیلان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش بالغ بر 71 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: میزان وزن صادرات استان گیلان در سال 95 نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان عمده محصولات صادراتی استان گیلان در سال 95 را خرما و کشمش عنوان کرد و افزود: محصولات مذکور به کشورهای آسیای میانه صادر شده است و استقبال از محصولات چشمگیر است.

اشکانی‌پور کشورهای روسیه، اکراین و آذربایجان را از کشورهای هدف صادرات محصولات مذکور نام برد و تاکید کرد: تلاش است صادرات محصولات از گیلان امسال به کشورهای آسیای میانه افزایش یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618435
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.