به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد احمدی مقدم روز یکشنبه افزود: در سال گذشته 221 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعبه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آستارا تشکیل و مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق ضبط شده به نفع دولت سه میلیارد و 825 میلیون و 638 هزار ریال بود، اضافه کرد: میزان محکومیت عاملان قاچاق، چهار میلیارد و 254 میلیون و 18 هزار ریال و بیشتر کالاهای کشف شده قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، سیگار و صنعتی بود.
وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های ورودی و مختومه قاچاق در سال گذشته نسبت به سال 94، 16 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیشتر کالاهای قاچاق، مربوط به استان های شمال غرب کشور است و در مبادی ورودی شهرستان آستارا کشف و ضبط شده بود.
احمدی مقدم ادامه داد: در حوزه بازار نیز به یکهزار و 283 فقره پرونده تخلفات اقتصادی در تعزیرات حکومتی آستارا رسیدگی شد و متخلفان به پرداخت پنج میلیارد و 830 میلیون و 711 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی آستارا تعداد پرونده های رسیدگی شده در حوزه تخلفات بهداشتی این اداره را در سال گذشته 271 فقره ذکر کرد و گفت: در این رابطه متخلفان به پرداخت 425 میلیون و 473 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.