یونس رنجکش غروب شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های تولیدی شهرک صنعتی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: برغم مشکلات مختلف تولید در این شهرک، ظرفیت های خوبی در آن وجود دارد و این ظرفیت ها نقش مهمی در تحولات اقتصادی و رونق آن خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در آستارا بویژه در شهرک صنعتی این شهرستان، کارگاه های تولیدی مختلفی وجود دارد و محصولات آنها نیازمند برندسازی و معرفی بیشتر به بازار است.
رنجکش ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به رونق تولید، اشتغال و بازاریابی مناسب، معرفی توانمندی های موجود و تغییر ذائقه مصرفی مردم از کالای خارجی به محصولات داخلی ضروری است.
فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تولیدات داخلی بویژه پوشاک آستارا قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را دارد، تصریح کرد: گاهی این تولیدات داخلی با برندهای خارجی عرضه می شود و اگر تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی صورت گیرد، مردم بهتر با کالا و برند ایرانی آشنا شده و از تولیدات داخلی استقبال خواهند کرد.
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان، خواستار همکاری بانک های عامل و دستگاه های اجرایی در حمایت از کارگاه های تولیدی این شهرستان و سرمایه گذاران شد.
شهرک صنعتی آستارا در سال 1387 در روستای کوهپایه ای هودول بخش مرکزی این شهرستان به مساحت 20 هکتار راه اندازی شده و در آن 15 واحد تولیدی فعال، 10 واحد راکد و 11 واحد در حال ساخت است. این شهرک زمینه شغلی 70 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده و دارای امکانات زیرساختی سامانه جمع آوری و هدایت آب های سطحی، خطوط 20 کیلو ولت برق، شبکه روشنایی داخلی و گاز است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.