به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهدی حاجتی عصر امروز در کارگاه تخصصی هدایت تحصیلی و شغلی در سالن اجتماعات ناجا در رشت اظهار داشت: استقبال پر شور از کارگاه تخصصی هدایت تحصیلی نشانگر توجه ویژه جامعه امروز به این مقوله است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌گیلان با اشاره  به اینکه در هدایت تحصیلی باید از ظرفیت خانواده‌ها، مدیران و مشاوران استفاده کرد، گفت: توجه به ظرفیت دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی در ایجاد نیروی انسانی کارآمد و موثر است.

حاجتی با بیان اینکه سال‌گذشته کشور در هدایت تحصیلی با مشکلات زیادی مواجه بود، تصریح کرد: هدایت تحصیلی به معنای آن است که دانش‌آموزان به درستی در یک رشته متناسب با استعداد خود هدایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه  هدایت رشته تحصیلی باید  برای اولیا و دانش‌آموزان قانع کننده باشد، گفت: عدم رضایت در انتخاب رشته موجب سرکوب استعداد دانش آموزان می‌شود زیرا هدایت تحصیلی سرنوشت و آینده دانش‌آموزان را مشخص کرده و از حقوق دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به شعار سال96 از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی از مقدمات تولید و اشتغال است و با انتخاب صحیح در این حوزه می‌توان به تولید و اشتغال مطلوب رسید.

حاجتی نقش مشاوران را در هدایت تحصیلی پررنگ دانست و تصریح کرد: مشاوران باید در حوزه هدایت تحصیلی با استدلال و آگاهی به هدایت دانش آموزان پرداخته و در تصمیم‌گیری به آینده‌سازان جامعه به‌طور صحیح کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه در استان‌گیلان برخی از رشته‌ها به دلیل تقاضای بالا با محدودیت مواجه هستند گفت: هدایت تحصیلی باید با رضایت کامل دانش‌آموزان انجام شود تا به یک خروجی مطلوب برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: سال گذشته گیلان از معدود استان‌هایی بود که مشکلات و معضلات هدایت تحصیلی خود را برطرف کرد و این مشکلات از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان ابلاغ نشد.

حاجتی گفتمان دو سویه از سمت اولیا و مدیران را در هدایت تحصیلی موثر عنوان کرد و با اشاره به اینکه  تعامل و همکاری اولیا، مدیران و مشاوران موجب ایجاد یک خروجی مطلوب از داخل مدارس می‌شود گفت: عدم علاقه به رشته تحصیلی در دراز مدت اثر بدی بر دانش‌آموزان می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان از استان‌های خلاق کشور محسوب می‌شود و قابلیت‌های بسیاری دارد تصریح کرد: برای سال96  تمهیدات درستی در حوزه هدایت تحصیلی و تقسیم بندی رشته‌ها در استان‌گیلان اندیشیده شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617270
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.