به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا زباله های پلاستیکی رها شده در حاشیه و آب رودخانه مرداب، نفس ماهیان و جانداران آبزی را به شماره انداخته بود ولی حضور دوستداران محیط زیست، نفسی تازه به آنها بخشید و عابران حاشیه رودخانه نیز در جمع آوری زباله مشارکت کردند.
علیرضا اعتمادیان یکی از شرکت کنندگان در این برنامه فرهنگی گفت: ساکنان حاشیه رودخانه مرداب، عامل اصلی آلودگی آن هستند و حجم زیاد زباله های خانگی در حاشیه این رودخانه، گواه ادعاست.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر زباله، فاضلاب های خانگی نیز حیات این رودخانه را با تهدید مواجه کرده است، افزود: با راه اندازی سیستم دفع فاضلاب شهری در آستارا، می توان در مقابل این تهدید بزرگ زیست محیطی ایستاد.
مجید قره یاضی از دیگر علاقمندان طبیعت نیز گفت: ریختن زباله در مناطق طبیعی و مکان های دیدنی آستارا به یک عادت بد تبدیل شده و بسیاری از مناطق بکر این شهرستان مملو از زباله است.
وی با اشاره به اینکه خیلی ها محیط زیست انسانی، طبیعت و جنگل های آستارا را دچار مخاطره کرده اند، افزود: سازمان ها، گروه های مردم نهاد و رسانه ها باید صدای مظلومیت محیط زیست را به گوش مردم برسانند.
مهدی نصرتی مدیر یکی از گروه های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست آستارا نیز گفت: مساله حفاظت محیط زیست، طبیعت و کوچه و شهر از دیرباز مطرح بوده اما در برخی مواقع به این موضوع بی توجهی شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر گروه های مردمی و سمن ها در حوزه محیط زیست شکل گرفته و به حفاظت منابع طبیعی و نظافت بوستان ها و مراتع می پردازند و اقدامی در خور تحسین است.
وی با اشاره به اینکه ما در قبال محیط زیست مسئول هستیم، خاطرنشان کرد: اولین سود پاکیزگی طبیعت به انسان ها باز می گردد و از هوا و محیط سالم برخوردار می شوند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی و پنج رشته رودخانه اصلی در غرب استان گیلان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
گزارش: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.