به گزارش ایرنا علی کوهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران آستارا گفت: طرح ایجاد فرش گل در میادین و بوستان های آستارا از اردیبهشت سال گذشته در دستور کار شهرداری آستارا قرار گرفت و تاکنون در یک هزار متر مربع از فضای شهری فرش گل ایجاد شده است.
وی افزود: میدان رو به روی شهرداری از زیباترین نقاطی است که شهرداری با کاشت گل لاله و احداث آسیاب آبی و حوض روان، زمینه استقبال گردشگران و شهروندان را در آن مکان فراهم کرده است.
به گفته کوهی، برای راه اندازی طرح فرش گل و ساخت و نصب نمادهای مرتبط با فرهنگ بومی منطقه در آستارا، پنج میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته شهردار آستارا، در دو ماه گذشته پنج بوستان به مساحت هفت هزار و 500 متر مربع در غلام محله، ضلع شرقی بازار ساحلی، حاشیه رودخانه مرداب، خیابان کشاورز و محدوده پل احمد ایجاد شده تا شهروندان در تابستان اوقات فراغت خود را در آنها نقاط سپری کنند.
وی تصریح کرد: برای راه اندازی این بوستان ها هزینه ای صرف نشده و با انتقال گل و گیاه بلوارهای جانبازان و معاد، ایجاد و فضای سبز بلوارها نیز اصلاح و بازسازی شده است.
کوهی از ایجاد فضای سبز در محدوده طرح سالمسازی دریا خبر داد و بیان کرد: با کاشت 120 اصله درخت نظیر افرا و شمشاد در زمینی به طول 200 متر بر زیبایی طرح سالمسازی دریا افزوده شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و شهر آستارا با یک هزار هکتار وسعت دارای 51 هزار و 579 نفر جمعیت است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.