ولی داداشی شامگاه سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در این دیدار که در تهران صورت گرفت، تجهیز کامل بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان 132 تختخوابی آستارا، احداث ساختمان دیالیز و تامین تجهیزات سخت افزاری آن را نیز خواستار شدم.
وی افزود: وزیر بهداشت نیز نسبت به تامین نواقص حوزه بهداشت و درمان آستارا و سی تی اسکن و آندوسکوپی بیمارستان جدید این شهرستان قول مساعد داد.
وی اظهار کرد: دکتر هاشمی با انتقال مجروحان تروما (سوانح و ضربات مغزی) آستارا به بیمارستان های اردبیل برای طی مراحل درمانی موافقت و دستور مقتضی را به دانشگاه های علوم پزشکی گیلان و اردبیل صادر کرد.
داداشی با تقدیر از تلاش های دولت و به خصوص وزارتخانه های راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با تکمیل و تجهیز بیمارستان 132 تختخوابی آستارا تصریح کرد: برخی از شهروندان آستارا خواستار مشخص شدن چگونگی جذب 140 نیروی انسانی برای بیمارستان آستارا هستند که موضوع از سوی وزارت بهداشت به صورت جدی در حال پیگیری است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع با نامه وزارت بهداشت به سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام شده و با صدور مجوزهای لازم، نیروهای انسانی مورد نیاز به صورت قانونی جذب خواهند شد.
داداشی بیمارستان جدید آستارا را از استانداردترین بیمارستان های استان گیلان خواند و افزود: با توجه به ورود روزانه حدود دو هزار تبعه خارجی از مرز آستارا به کشور، می توان از این ظرفیت به منظور ایجاد بسترهای گردشگر درمانی استفاده کرد.
بیمارستان 132 تختخوابی آستارا دهم فروردین ماه جاری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
برای ساخت و تجهیز این مرکز درمانی به مساحت 20 هزار و 650 متر مربع، 560 میلیارد ریال هزینه شده و دارای بخش های تخصصی داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و کلینیک های درمانی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 32 پزشک عمومی، 23 دندانپزشک، 20 پزشک متخصص، هفت کارشناس تغذیه و فیزیوتراپی و چهار ماما در این شهرستان مشغول خدمت هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.