خیرالله امیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیک شدن به دوره برداشت برگ سبز چای و فرارسیدن فعالیت و بهره برداری سال 96 و در راستای خرید تضمینی با نرخ جدید ،این سازمان آمادگی خود را به منظور انعقاد قرارداد خرید برگ سبز چای با صاحبان صنایع چایسازی گیلان و مازندران اعلام می کند.
وی خاطرنشان کرد:این سازمان از چهاردهم فروردین آماده بستن قرارداد با واحدهای چایسازی است که این واحدها می توانند تا بیست و چهارم فروردین ماه برای عقد قرار داد به این سازمان در لاهیجان مراجعه کنند.
وی اظهارداشت: تاکنون حدود 30 واحد چایسازی برای عقد قرار داد مراجعه کرده که با 15 واحد قرارداد خرید برگ سبز چای بر اساس قیمت تضمینی منعقد شده است .
وی تصریح کرد: در سال گذشته از 150 کارخانه عمل آوری چای خشک 148 واحد با سازمان چای قرارداد بسته بودند و برای امسال نیز پیش بینی می شود که با توجه به پیش بینی افزایش میزان برگ سبز چای استقبال بیشتری صورت گیرد.
امیری گفت: در سال گذشته 139هزار و 228تن برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران برداشت شد که از این میزان 31هزار تن چای خشک بدست آمد.
شورای اقتصاد در آخرین جلسه خود در 25 اسفند ماه 95 ،قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 را به میزان 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 را 14 هزار و 695 ریال تعیین کرد.
قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال 95 از سوی شورای اقتصاد 24 هزار و 525 ریال و درجه دو 13هزار و 734ریال تعیین شده بود.
استان های گیلان و مازندران حدود 27 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع شده است.
بیش از 50 هزار خانوار کشاورزی در دو استان گیلان و مازندران به کار تولید چای اشتغال دارند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.