شهردار کلانشهر رشت گفت: مجموعه مدیریت شهری رشت استراتژی توسعه شهر را مبتنی بر برند سازی شهر با ارتقا کیفیت زندگی شهروندی، می داند.

به گزارش ایلنا از  رشت، سید محمد علی ثابت قدم در نشست با مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت پگاه گیلان ضمن بیان ارتباط خوراک و برندسازی شهر رشت اذعان داشت: شهرهای مختلف عضو شبکه شهر های خلاق خوراک شناسی یونسکو مبتنی بر فرآیندهای کشت و صنعت هستند و از این مسیر به  موفقیت های متعددی دست یافتند، اما متاسفانه ما در فرآیند کشت و نحوه توزیع محصولات کشاورزی با مشکلات زیادی مواجه ایم.

شهردار رشت ، فقدان بسته بندی مناسب ماده اولیه خام گذشته  از فرآوری از مزرعه تا سفره را مهم ترین مسئله فرآیند برندینک دانست و خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم مواد اولیه تهیه شده توسط کشاورز را به ما به ازاء مناسب تبدیل کنیم.

وی با اشاره به افزایش درآمد و کاهش هزینه شهروندان را دو روش مدیریت شهری خواند و افزود: با ارتقا سطح درآمد کشاورز در روستا علاوه بر کاهش هزینه در شهر، از ورود ماشین آلات سنگین به شهر، ترویج دست فروشی و اتلاف وقت شهروندی ممانعت به عمل می آید.

سید محمدعلی ثابت قدم، یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری رشت مخالف  استراتژی توسعه شهر مبتنی بر ساخت و ساز است، بلکه مدیریت شهری امروز استراتژی توسعه شهر را  مبتنی بر برند سازی شهر با ارتقا کیفیت زندگی شهروندی، می داند.

شهردار رشت بیان داشت: با برگزاری جشنواره ها و ورود شهرهای داخلی و خارجی به شهر رشت، می توان با هدایت سیستم های مدیریتی و استفاده از بخش خصوصی در راستای تفکرات موضوع برندسازی به ارتقا محلات که موضوع اصلی بحث برندینگ است پرداخت  .

این مسئول با تاکید بر اینکه بحث فرآوری موضوع خاص شهرداری نیست، گفت: باید مقوله مربوط به اصالت برندسازی از فرآیند تولید لحاظ شود و هدف اصلی از این کار نیز کاهش هزینه های زندگی روستایی و افزایش درآمد آنان است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت غذا در سبد غذایی شهروندان خاطرنشان کرد: پگاه می تواند ضمن در نظر گرفتن مبانی سلامت مشارکت بهینه ای در برگزاری جشنواره ها با شهرداری داشته باشد.

 ثابت قدم ، با تاکید بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه و قرارداد هایی از سوی شهرداری با شرکت پگاه گیلان گفت: در این تفاهم نامه و قراردادها باید موضوعاتی را در بازآفرینی محدوده های خارج از شهر، گردشگری مبتنی بر خوراک ، استفاده از موضوعات هزینه ای برای بحث های تبلبغی و سرمایه گذاری لحاط کرد.

 اعلام آمادگی شرکت پگاه در مشارکت با شهرداری در راستای برندسازی شهر

مدیرعامل شرکت پگاه گیلان نیز با قدردانی از تلاش های دکتر ثابت قدم در برندسازی شهر رشت اذعان داشت: شرکت پگاه با تولید و ارائه  محصولات لبنی می تواند همکاری و مشارکت خوبی در پذیرایی و برگزاری جشنواره ها داشته باشد.

 محسن ناصر اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت پگاه علاوه بر تولید و عرضه لبنیات اقدام به تولید بخشی از نوشیدنی های گاز دار با عرقیات بومی استان گیلان می نماید.

وی با اشاره به رشد قارچ گونه مراکز توزیع محصولات لبنی محلی در کشور تصریح کرد: این مراکز بدون توجه به موازین بهداشتی اقدام به فعالیت نموده اند و اگر این مراکز مورد آزمون استانداردهای بهداشتی قرار گیرند بدون استثنا در همه این مراکز پلمپ خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پگاه گیلان با تاکید بر شائبه و شایعه ایجاد شده وجود پالم و یا وایتکس در محصولات لبنی تصریح کرد: هرچند مقدار بسیار ناچیزی ماده پالم در انواع شیرینی و بستنی وجود دارد که این نیز به لحاظ بهداشتی و پزشکی تایید شده ، اما وجود وایتکس در شیر کاملاً خلاف واقع است.

در  این نشست  مقرر شد  تا دو هفته آینده جلسه دیگری در شرکت پگاه گیلان برای هم افزایی و مشارکت  بهتر طرفین برگزار گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.