به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ولی‌الله روز بهان صبح امروز در نشست خبری در رشت با بیان  اینکه قیمت خرید تضمینی چای سال 96 اعلام شده است اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی چای امسال در مقایسه با سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه قیمت تضمینی برگ سبز چای اواخر سال گذشته از  سوی شورای اقتصاد تصویب شده است افزود: امسال برگ سبز درجه یک چای به قیمت 2 هزار و 624 تومان و 2 ریال از چایکاران خریداری می‌شود.

روزبهان قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه دوم را هزار و 469 تومان و 5 ریال عنوان کرد و اذعان داشت: برگ سبز چای درجه یک و دو با قیمت مذکور از چایکاران گیلانی و مازندرانی خریداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نرخ تضمینی برگ سبز چای درجه یک و دو نسبت به سال گذشته رشد 7 درصدی داشته است بیان داشت: قدر و سهم کارخانجات چای بالغ بر 40 درصد است و 60 درصد بهای برگ سبز چای را دولت به‌عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تولید برگ سبز چای سال 95 در مقایسه با سال 94 رشد 60 درصدی داشته است تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در اوایل اردیبهشت ماه برداشت برگ سبز چای آغاز شود.

روزبهان با اشاره به اینکه امسال بیش از 2 کارخانه چای به مجموعه کارخانجات چای استان‌های گیلان و مازندران افزوده شده است تصریح کرد: امسال بیش از 150 کارخانه چای خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609597
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.