به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) نیروی دریایی ارتش کشورمان در حاشیه برگزاری مراسم بدرقه این ناوگروه اظهار کرد: پیش بینی می شود که این سفر به مدت یک هفته و با اقامت سه روزه ناوگروه در قزاقستان به طول بیانجامد.
ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری با اشاره به پهلو گیری این ناوگروه در بندر آکتائو افزود: یگان های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز پیکان هستند.
وی با اشاره به اهمیت این سفر ادامه داد: این ماموریت توسط ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و برای اولین بار به این کشور صورت می گیرد و جایگاه ویژه ای در حوزه دیپلماتیک و مراودات سیاسی کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.
ناخدا یکم باقری با تاکید براینکه صلح و دوستی با ضعف به دست نمی آید، تصریح کرد: گسترش صلح و دوستی در کنار نمایش توانمدی و قدرت به دست می آید و حضور مقتدرانه ناوگان شمال در خزر مبین قدرت و توانمندی آن است.
وی تاکید کرد: پرسنل اعزامی به این سفر به عنوان اولین سفیران ایران در قزاقستان به شمار می آیند و باید چهره اصیل و واقعی ملت مسلمان ایران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در کشور میزبان به نمایش بگذارند.
فرمانده ناوگان شمال با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: برقراری و توسعه صلح و امنیت زمینه ساز تحقق شعار امسال است و پرسنل نیروی دریایی باید با انجام هرچه بهتر ماموریت محوله علاوه بر تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری ، افزایش خیر و برکت و امنیت در کشور را به عنوان نتیجه این سفر برای ملت شریف ایران به ارمغان آورند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر در اسفند ماه سال گذشته انجام شد و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور پارسال نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال های 86 ، 93 ، 94 و شهریورماه پارسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این شهر ساحلی مستقر است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.