مجیدی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: نویز، بازمانده تتیس، لاتون و زیر بال های کاسپین از آثار مستندی است که در حوزه محیط زیست تولید و معضل های زیست محیطی شمال ایران را در آنها برجسته کرده ام.
وی اظهار کرد: برداشت شن و ماسه، شکار غیر مجاز، زباله، خطر انقراض برخی از پرنده ها و گونه های تحت حمایت محیط زیست از موضوعاتی است که در قاب تصویر این فیلم ها مخاطب را به تفکر وا می دارد.
وی از فیلم های مستند در حوزه طبیعت به عنوان سند ماندگار تصویری نام برد و اظهار کرد: مستند، انعکاس دهنده واقعیت یک پدیده از زوایای مختلف است و هر چه از زمان ساخت آن می گذرد ارزشمندتر می شود.
مجیدی بیان کرد: مستند 200 دقیقه ای زیر بال های کاسپین با موضوع محیط زیست و حیات وحش شمال ایران به سفارش خانه مستند، طی دو سال تولید و بخش نخست آن از همان شبکه پخش شد.
وی گفت: این فیلم پس از معرفی حیات وحش استان های گیلان، مازندران و گلستان به آسیب هایی که جانداران و زیستگاه های آنان را تهدید می کند، می پردازد.
این فیلمساز از پایان تصویربرداری مستند جنگل های هیرکانی در آستارا و قرار گرفتن آن در مراحل تدوین خبر داد.
بابک مجیدی متولد 1357 شهرستان آستارا از فیلمسازان برجسته ملی در سال 83 به ساخت فیلم های مستند روی آورد و با ساخت مستند کوتاه نویز، نامزد سیمرغ بلورین بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برنده دیپلم افتخار سومین جشنواره فیلم شهر شد و از جشنواره ملی فیلم دانشجویی و چندین جشنواره منطقه ای جایزه گرفته است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند در این شهرستان ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.