قاسم کباری عصر پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با از کار افتادن یک دستگاه پمپ در تاسیسات آبرسانی روستای کانرود، آب شرب این روستا در دو روز گذشته قطع شده بود و با خرید و نصب یک دستگاه پمپ به ارزش 60 میلیون ریال، جریان آب وصل شد.
وی افزود: آب شرب این روستا از طریق دو حلقه چاه عمیق و یک دهنه چشمه تامین می شود و روستائیان کانرود از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
روستای کانرود بخش لوندویل با سه هزار و 570 نفر جمعیت در قالب هزار و 70 خانوار به عنوان بزرگ ترین روستای شهرستان آستارا محسوب می شود و کاربران شبکه های اجتماعی رسیدگی به مشکل آب شرب این روستا را خواستار شده بودند.
سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان آستارا ادامه داد: اهالی قنبرمحله سیبلی آستارا نیز بارها خواستار ارتقای کیفیت آب شرب شده اند و بهسازی تاسیسات آبرسانی این منطقه در روزهای آینده با حفر یک حلقه چاه دهانه گشاد آغاز خواهد شد و 600 خانوار این روستا تا تابستان امسال از آب شرب با کیفیت بهره مند خواهند شد.
کباری گفت: آب شرب روستاهای آستارا در محدوده زمانی مشخص کلرزنی می شود و روستائیان از بابت بهداشت آب مصرفی نگرانی نداشته باشند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و هشت هزار و 478 مشترک آن، تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.