به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مردم آستارا روز طبیعت را بر اساس رسمی دیرین با پریدن از روی آب و رها کردن سبزه های سفره هفت سین به رودخانه ها، گرامی می دارند.
آش دوغ، باستیرما پلو و لونگی مرغ و ماهی از غذاهایی است که مادران، آنها را تهیه کرده و در دامان طبیعت به همراه اعضای خانواده صرف کردند.
طرح های سالمسازی صدف و سفیر امید، پارک جنگلی بی بی یانلو، حاشیه تالاب استیل، باغ پرندگان و روستاهای زیبای عنبران، ویرمونی، هودول و کوته کومه در آخرین روز از تعطیلات نوروز بیش از سایر نقاط آستارا میزبان گردشگران بود.
امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) به علت قرار گرفتن در محور آستارا - رشت مملو از گردشگرانی بود که پس از زیارت این بقعه متبرکه، آستارا را به مقصد شهرستان های خود ترک کردند.
با وجود توزیع کیسه های زباله و هشدارهای حفظ محیط زیست، بار دیگر شاهد نامهربانی برخی از شهروندان و گردشگران با طبیعت و رها کردن زباله در محیط بودیم.
هوای آستارا در روز طبیعت بارانی بود و ایستگاه هواشناسی میزان بارش این شهرستان را در 24 ساعت گذشته حدود 14 میلیمتر اعلام و برای فردا (دوشنبه) وضعیت جوی را نیمه ابری تا ابری و در برخی از ساعات همراه با بارش باران پیش بینی کرده است.
شهرستان مرزی آستارا در غرب استان گیلان، با داشتن جذابیت های گردشگری متعدد سالیانه بالغ بر چند میلیون گردشگر داخلی و 800 هزار گردشگر خارجی را جذب می کند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.