به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح متمرکز شش طرح بهداشتی و درمانی گیلان در بیمارستان شهید بهشتی آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت برای مردم، ملموس است و تحویل یک هزار و 700 تخت بیمارستانی ظرف چهار سال به گیلان، نمونه ای از خدمات بخش سلامت است.
وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت ها، کاهش هزینه ها و دسترسی آسان به خدمات پزشکی و درمانی از هدف های طرح تحول نظام سلامت در کشور بود و از بابت تحقق آنها از همه دستگاه ها و سایر قوا تشکر می کنم و امیدوارم با تداوم خدمات رسانی در بخش سلامت، نگرانی های مردم بیش از این کاهش یابد.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: ظرفیت های گردشگری آستارا ایجاب می کند تا زیرساخت های گردشگر درمانی آن پیگیری شود و در بیمارستان قدیم آستارا، بیمارانی بستری هستند و نحوه استفاده از آن مرکز درمانی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی گیلان است؛ البته می توان بخشی از ملک آن را برای تبدیل به ارزش افزوده و ساخت بیمارستان جدید از درآمد آن در نظر گرفت.
مراسم افتتاح همزمان شش طرح بزرگ بهداشتی و درمانی شهرستان های رشت، رضوانشهر و آستارا، با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس در آستارا انجام شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا حضور داشت و گزارشی از این طرح ها به رئیس جمهوری ارائه کرد.
در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.