مهدی ولی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز طرح های نوروزی هلال احمر استان گیلان تاکنون، 227 هزار و 724 نفر از طرح ایمنی و راهنمایی جوانان و یکصد و 97 حادثه دیده از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: مسافران نوروزی با حضور در پست های ایمنی و سلامت از خدمات ایمنی بهداشتی، اجتماعی و آموزشی هلال احمر استان گیلان بهره مند شدند.
ولی پور بیان کرد: این خدمات در قالب طرح بهرفت ( بهبود رفتار ترافیکی ) ، طرح همتایان (آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر شامل ایدز) و طرح پیمان ( آموزش هایی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد) بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: 2 هزار نفر از امدادگران و اعضای داوطلب و 200 نفر از همکاران به ‌طور مستقیم در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان فعالیت دارند.
طرح راهنمای مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان با شعار ایمنی و سلامت و بهبود رفتار ترافیکی (بهرفت) از بیست و ششم اسفندماه گذشته در استان به اجرا درآمده و تا هفدهم فروردین 96 ادامه دارد.
در اجرای این طرح 24 پست جوانان با عنوان ایمنی و سلامت و شعار بهبود رفتار ترافیکی ( بهرفت ) فعال شده که یک هزار عضو جوان در پست های جوانان از ساعت هشت تا 20 به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.
16 تیم سیار سحاب ( دوچرخه سواران امدادگر) خدماتی از قبیل آموزش همگانی امدادی و پیشگیری از ایدز ( همتایان )، معرفی نقاط پر خطر و امن، تست فشار و قند خون، پر کردن اوقات فراغت کودکان در مکان پست های جوانان با آموزش چهره به چهره، راه اندازی پویش نه به تصادفات خدمات ارائه می دهند.
طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز از بیست و پنجم اسفندماه گذشته برای امدادرسانی ویژه نوروز آغاز شده و تا 17 فروردین 96 ادامه دارد.
در اجرای این طرح 24 پایگاه ثابت، سیار و موقت امدادی فعال شده که 210 نیروی عملیاتی و پرسنل به صورت شبانه روزی در پایگاه ها و شعبه ها به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای بیش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.