به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود میر نبی لی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران آستارا افزود: در سال قبل 34 هزار و 307 تن کالا از بندر آستارا صادر و 134 هزار و 248 تن کالا وارد شد و میزان تخلیه و بارگیری کالا با سال 94 برابر، اما تعداد کشتی های پهلو گرفته در این بندر نسبت به سال 94 حدود 10 درصد افزایش یافته بود.
وی اظهار کرد: بندر آستارا با دارا بودن دو پست اسکله در زمان کوتاه فعالیت خود توانسته است به یک بندر مجهز و فعال تبدیل شود و انواع چوب، تخته ام دی اف، کربنات کلسیم، انواع سیمان، کاشی و سرامیک، گچ ساختمانی، رول آهن، شمش آهن، انواع پلی اتیلن و سنگ گرانیت مهمترین کالاهای جابجا شده از آن در سال گذشته بوده است.
بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور در 60 هکتار زمین احداث شده و بر اساس اعلام کارشناسان حوزه حمل و نقل، نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست.
این بندر به ظرفیت نهایی سه میلیون و 500 هزار تن تخلیه و بارگیری کالا در سال پیش بینی و طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی و دو میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.