به گزارش خبرنگار ایرنا سید کاظم دلخوش روز دوشنبه در همایش توجیهی اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شهرستان های غرب گیلان در انزلی اظهار کرد: اجرای دقیق قانون از سوی مجریان برگزاری انتخابات و ایجاد حس اعتماد بین مردم در تحقق مشارکت حداکثری از الزامات است.
وی با اعلام آمادگی هیات نظارت استان برای حفظ و صیانت از حقوق شهروندان افزود : هیات نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان به منظور حفظ حقوق شرکت کنندگان در انتخابات ، در هر زمان پاسخگوی ابهامات در راستای رفع مشکلات و ابهامات احتمالی در امر برگزاری آن است.
دلخوش با تاکید بر اهمیت پیشبرد برنامه ها بر اساس زمان بندی های انجام شده تصریح کرد: در کنار انجام وظایف قانونی و اصولی هیات های نظارت ، انتخابات باید به گونه ای برگزار شود که حقی از کسی ضایع نشود.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان توجه به قوانین و تبصره های قانونی را برای اعضای هیات های نظارت انتخابات شوراها الزامی دانست و افزود: ملاک عمل و تنها مرجع تایید و رد صلاحیت های افراد ، مراجع چهارگانه تعیین شده و اعضای هیات نظارت بر انتخابات از دخالت و اظهارنظر سلیقه ای افراد در امور مربوط به نظارت خودداری کنند.
فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در این همایش اظهار کرد : ماهیت مردمی بودن انتخابات و سهم وسیع مردم در مشارکت سیاسی و امور عمومی جامعه ، از افتخارات ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
میرشمس مومنی زاده افزود : در طول عمر انقلاب اسلامی تحت هیچ شرایطی و حتی به اندازه یک روز هم انتخابات به تاخیر نیفتاده و در کمال صحت ، سلامت ، قانون مندی و قانون مداری برگزار شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: شاهد برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم و حضور پرشور آنان در پای صندوق های رای بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری خواهیم بود.
در این همایش نمایندگان هیات های نظارت انتخابات شهرستان های آستارا، رضوانشهر، انزلی، ماسال، شفت، تالش، صومعه سرا و سیاهکل حضور داشتند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات گیلان، 15 هزار و 454 نفر برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کردند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.