جلال دیانسایی عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 36 هزار و 360 مسافر تردد کننده در مرز آستارا، 17 هزار و 600 گردشگر، خارجی بوده و این گردشگران از کشورهای آسیای میانه و به طور عمده از جمهوری آذربایجان هستند.
وی اضافه کرد: در روزهای یاد شده هشت هزار و 927 گردشگر خارجی از طریق مرز آستارا به کشور وارد، هشت هزار و 673 گردشگر خارجی از این مرز خارج ، پنج هزار و 784 مسافر ایرانی وارد کشور و 12 هزار و 976 مسافر ایرانی از کشور خارج شده است.
دیانسایی با بیان اینکه مقصد نهایی بیشتر مسافران ایرانی شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان بوده، ادامه داد: تردد گردشگران داخلی و خارجی در این مدت در مرز آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 71 درصد افزایش داشته است.
آستارا با دارا بودن 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر، 26 واحد پذیرایی بین راهی و 700 مسافر کاشانه در تعطیلات نوروز امسال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کیبری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.