به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز دوشنبه در کارگروه آموزشی رسانه و حقوق شهروندی در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا افزود: فعالان رسانه در خط مقدم فضاسازی در ایام انتخابات قرار دارند و باید با رعایت حقوق شهروندی، فضای سالم رقابتی ایجاد کنند.
وی اضافه کرد: کسانی که مرجع تولید این فضا هستند، باید تلاش کنند تا تبلیغات انتخاباتی در فضای رقابتی سالم انجام شود.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد بروز تخلفات مختلفی در برخی رسانه ها از نظر تبلیغات زودهنگام نامزدهای احتمالی بودیم و نباید ادامه یابد.
رنجکش گفت: این مشکل از اطلاع نداشتن از عواقب حقوقی تخلفات یادشده ناشی می شود و باید با اطلاع رسانی درست، برطرف شود.
دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در این نشست گفت: رسانه ها در حوزه های مجازی و مکتوب باید با دقت در تولید داده ها و عرضه محتواها، فضای سالمی را برای انتخابات پیش رو ایجاد کنند.
احمد عبادی با اشاره به اینکه فضای رسانه ای آستارا باید بستری برای مشارکت حداکثری باشد، اظهار کرد: باید از افترا و نشر اکاذیب که زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می کند، به صورت جدی پرهیز شود.
وی تبلیغات زودهنگام در فضای رسانه ای را خلاف قانون خواند و بیان کرد: با افرادی که در صدد انجام اقدامات خلاف قانون در جریان انتخابات هستند، به صورت جدی برخورد خواهد شد.
رئیس هیات بازرسی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در آستارا نیز در این جلسه گفت: فضای رسانه ها باید به شکلی ترسیم شود که شاهد ایجاد رقابت سالم و پرنشاط در انتخابات باشیم.
وحید پورحضرت اطلاع رسانی از قانون انتخابات را وظیفه رسانه ها عنوان و بیان کرد: اصل بی طرفی، ایجاد روحیه نشاط و بسترهای مشارکت مردم از وظایف مسئولان امر در حوزه انتخابات است.
ابوطالب جوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز در این کارگاه گفت: در کنار نمایندگی های رسمی خبرگزاری ها، 83 پایگاه خبری دارای مجوز در استان گیلان فعالیت می کنند که این رسانه ها در حوزه فضای مجازی می توانند جهت پرشور کردن فضای انتخابات موثر واقع شوند.
سرهنگ امین پیشه گر جانشین فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این نشست تصریح کرد: پلیس، تمام تحرکات فضای مجازی به خصوص در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی را زیر نظر دارد.
وی با بیان اینکه نباید از فضای مجازی بهره‌برداری‌ منفی شود، گفت: عده‌ای از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آستارا پیش از موعد قانونی، تبلیغات انتخاباتی خود را در فضای مجازی آغاز کرده اند که با متخلفان این حوزه برخورد قانونی می شود.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی از خانواده آزادمرد که اعضای بدن نوجوان 13 ساله خود را برای احیای زندگی به سه بیمار اهدا کرده بودند، قدردانی کردند.
یونس رنجکش فرماندار آستارا در این دیدار در شهر آستارا خطاب به والدین نوجوانی که اعضای بدنش اهدا شده ، گفت: اقدام خداپسندانه شما درس بزرگ ایثار و فداکاری است و پاداش آن با خدای متعال خواهد بود.
وی افزود: شما با این نیکوکاری علاوه بر احیای زندگی چند بیمار، نامی ماندگار از نوجوان از دست رفته خود را در جامعه به یادگار گذاشتید.
وی اینگونه رفتار انسان های با گذشت را سرمایه اجتماعی جامعه ایرانی و اسلامی برشمرد و با ارج گذاری آن، خانواده آزادمرد را الگویی برای سایرین دانست.
ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به نمایندگی از مردم این شهرستان علاوه بر آرزوی رحمت الهی برای نوجوان متوفی، از پدر و مادر او قدردانی کرد.
وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه ضروری است و همگان باید در قبال آن احساس مسئولیت کنیم.
علیرضا آزاد مرد 13 ساله چندی پیش به علت سقوط از ارتفاع در آستارا جانش را از دست داده بود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.