پروین فرشچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در انزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به وجود 63 شناگاه در استان های ساحلی کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست علاوه بر پایش مداوم سواحل ، پرچم هایی را در 2 رنگ زرد و آبی برای شناسایی شناگاه های آلوده و سالم تهیه کرده است.
وی افزود: متاسفانه اکثر شناگاه های کشور به دلیل وجود آلودگی های میکروبی وضعیت مناسبی نداشته و از ضوابط شناگاه های سالم برخوردار نیستند و در این راستا پس از پایش مناطق ، پرچم های آبی در شناگاه های سالم برافراشته شده و برای شناگاه های آلوده از پرچم زرد استفاده می شود.
فرشچی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان های شمالی یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شوند، اجرای این طرح برای مردم و گردشگران در راستای افزایش انگیزه و تشویق در جهت سالم نگه داشتن محیط زیست مناطق و خصوصاً سواحل برای رسیدن نقاط زرد به نقطه آبی ، بسیار مهم است .
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار امیدواری کرد: همگان برای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی به عنوان تشویق برای قطب گردشگری کشور ، ایجاد فضای امن برای جذب سرمایه گذاران و سالم سازی شناگاه ها در راستای تضمین سلامت عموم مردم ، مسافران و گردشگران اهتمام داشته باشند.
فرشچی با تشکر از ایجاد پویش فرهنگی نه به زباله ریختن توسط خبرگزاری ایرنا افزود: فرهنگ سازی از مهمترین مسائل پس از تعیین استراتژی ها در هر زمینه ای است و باید علاوه بر برنامه ریزی های لازم ، تا رسیدن به هدف نهایی تلاش مضاعف وجود داشته باشد.
وی فرهنگ سازی را کلید حل مشکلات زیست محیطی خصوصا زباله دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه تمام خصوصیات و شخصیت کودکان در خانواده و مدارس شکل می گیرد، نقش خانواده و آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت افراد در راستای توجه و حق مسلم داشتن محیط زیست سالم و پاک بسیار مهم است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست در ادامه با اشاره به تداوم جدی طرح زیست محیطی مسیر سبز ، ساحل پاک در سال جدید گفت: با توجه به اهمیت نریختن زباله و مدیریت پسماند در استان های شمالی کشور، این طرح به عنوان نقطه شروع و عطفی در جهت آگاهی رسانی ، تنویر افکار عمومی و در نهایت نریختن زباله و جمع آوری آن خصوصا در استان های شمالی کشور است.
فرشچی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی با مشارکت شرکت های داخلی در راستای بازیافت زباله های جامد در کشور در سال جدید افزود: امیدواریم سال جدید، سالی بدون زباله با استراتژی و مدیریت درست و مشارکت سازمان ها ، نهادها و همچنین دستگاه های اجرایی کشور از جمله شهرداری ها باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، استان گیلان به دلیل دارا بودن مواهب الهی همچون جنگل و دریا و تالاب ها و همچنین جاذبه های تاریخی و گردشگری ، همواره به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی مورد توجه گردشگران و از مقاصد سفر مسافران است.
پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست، پیش از حضور در شهرستان انزلی، با مشارکت جمعی از مسئولان و دوستداران طبیعت، نوار ساحلی و مبادی ورودی بخش اسالم از توابع شهرستان تالش را پاکسازی کرده بود.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.