حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فصل بهار فرصت نیکویی است که به طبیعت و زیبایی های آن توجه کرده و در حراست از آن کوشا باشیم.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست امانتی گرانبها در دست انسان هاست، اضافه کرد: اگر حفظ و حراست از محیط زیست را به عنوان یک وظیفه و دغدغه تلقی کنیم، به یقین از آسیب دور می‌ماند و به سلامت در اختیار نسل‌های بعدی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه هیچ انسانی نمی‌تواند نسبت به محیط زیست خود بی‌ تفاوت باشد، افزود: اگر همه مسئولان در بخش‌ های مختلف جامعه دست به دست هم دهند، به طور یقین مردم با جدیت بیشتری در حفظ و حراست از محیط زیست به میدان می آیند.
امام جمعه آستارا روز طبیعت را بهانه خوبی برای انجام اقدامات فرهنگی در راستای آگاه سازی مردم عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در آن روز هم شاهد نامهربانی های مردم با طبیعت هستیم و باید مراقب باشیم تا روز آشتی با طبیعت به روز تخریب طبیعت تبدیل نشود.
وی خاطر نشان کرد: شکستن و آتش زدن شاخه های درختان و رها کردن زباله در طبیعت نمونه هایی از تخریب این نعمت خدادادی محسوب می شود.
به گفته حافظ نیا ، علمای دین با تبیین جایگاه محیط زیست و رسانه ها با آگاه سازی مردم از آسیب های گریبانگیر این حوزه می توانند نقش کلیدی در این راستا ایفا کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و در این شهرستان روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.