مهدی ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر روز گذشته (چهارشنبه) به دلیل بارش برف در گردنه حیران و اسالم به خلخال در غرب گیلان اسکان یافتند و از خدمات هلال احمر استان بهره مند شدند.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز استان ابری و مه آلود، بارندگی، گاهی وزش باد و ارتفاعات احتمال بارش برف و برای فردا (جمعه) نیز آسمان ابری و مه آلود، در بعضی نقاط بارندگی، گاهی وزش باد، اواخر وقت با کاهش ناپایداری و ارتفاعات احتمال بارش برف خواهد بود.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر گیلان در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی تا ساعت 20 روز گذشته (چهارشنبه) با انجام 53 ماموریت، به 60 مصدوم خدمات رسانی کرد.
ولی پور خاطرنشان کرد: 153 هزار و 891 نفر نیز از طرح ملی ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شدند.
وی با بیان این که در اجرای طرح یاد شده، 141 هزار و 160 بروشور و لوح فشرده آموزشی توزیع شده، تصریح کرد: آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیر از جمله ایدز و نیز پیشگیری از اعتیاد از جمله طرح ها در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت بوده است.
طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان از چهارشنبه هفته گذشته برای امدادرسانی ویژه نوروز آغاز شده و تا هفدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد. در اجرای این طرح 24 پایگاه ثابت، سیار و موقت امدادی فعال شده که 210 نیروی عملیاتی و پرسنل به صورت شبانه روزی در پایگاه ها و شعبه ها به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.
همچنین طرح راهنمای مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر استان با شعار ایمنی و سلامت و بهبود رفتار ترافیکی (بهرفت) تا هفدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد. در اجرای این طرح 24 پست جوانان با عنوان ایمنی و سلامت و شعار بهبود رفتار ترافیکی ( بهرفت ) فعال شده که یک هزار عضو جوان در پست های جوانان از ساعت هشت تا 20 به مسافران نوروزی خدمات ارائه می دهند.
16 تیم سیار سحاب ( دوچرخه سواران امدادگر) خدماتی از قبیل آموزش همگانی امدادی و پیشگیری از ایدز ( همتایان )، معرفی نقاط پر خطر و امن، تست فشار و قند خون، پر کردن اوقات فراغت کودکان در مکان پست های جوانان با آموزش چهره به چهره، راه اندازی پویش نه به تصادفات خدمات ارائه می دهند.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای بیش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.