به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، نیره پیروزبخت عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان در رشت با اشاره به نقش سازمان استاندارد در ارتقاء کیفیت محصولات اظهار داشت: استاندارد از مبانی اصلی برنامه ریزی کشورها به شمار می رود.
وی ادامه داد: برای استانداردسازی کالاهای صادراتی به روسیه، اقدامات مختلفی انجام شده و سازمان ملی استاندارد در سفر آتی رئیس جمهوری به این کشور، در این خصوص با مقامات ذیربط رایزنی ها را ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان، عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است. رعایت استانداردهای حلال به ویژه برای واردات محصولات به کشورهای اسلامی و مصرف جوامع مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ضروری است. پروانه حلال، پروانه ای بین المللی برای اطمینان از رعایت اصول شرعی در ذبح است و کشورهای مسلمان و حتی برخی کشورهای غیرمسلمان، محصولاتی را که دارای برند حلال باشد، خریداری می کنند.
ایران و روسیه از زمان آغاز کار دولت یازدهم با تنظیم نقشه راه توسعه روابط در جریان نشست های کمیسیون مشترک، نتایج مذاکرات در هشت دیدار سران و بارها رایزنی تلفنی، توانسته اند شاهد پیشرفت زیادی در همکاری ها باشند که از جمله رسیدن ارزش مبادلات بازرگانی در سال 95 نسبت به سال پیش از آن به حدود 2 میلیارد و 200 میلیون دلار و ثبت بیش از 80 درصد افزایش است.
اواخر اسفندماه سال گذشته (1395) نیز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه روابط و برنامه ریزی دیدار سران، به مسکو پایتخت روسیه سفر کرد.
محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در دیدار با پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، اجرای استاندارهای ملی را به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور دانست و گفت: اجرای استاندارد، افزایش صادرات و درآمد ملی، تامین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ویژه استاندارد در سلامت مردم، این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
نجفی با اشاره به نقش استانداردسازی محصولات در افزایش صادرات به کشور روسیه بیان کرد: باید با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه ارتقاء بیشتر محصولات صادراتی به بازار روسیه را فراهم کنیم.
وی افزود: روسیه یکی از بازارهای مهم گیلان است اما استانداردهای این کشور، ویژگی های خاصی دارد که باید تلاش کنیم تا صادرکنندگان و بخش خصوصی بیشتر با آنها آشنا شوند.
استاندار گیلان اضافه کرد: برای افزایش میزان صادرات از ایران به روسیه، نیازمند هماهنگی‌های لازم در زمینه تسهیل شرایط استانداردسازی کالاها هستیم.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.