حجت الاسلام مهدی تیموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده ها به عنوان زیربنای انسانی جامعه از اهمیت زیادی برخوردار هستند و همانگونه که در احیای اخلاق نیکو نقش دارند، در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت نیز باید تاثیرگذار باشند.
وی اظهار کرد: افزایش جمعیت، تغییر آب و هوا و کاهش لایه اوزون، تهدید جدی برای محیط زیست و حیات وحش به شمار می آید و بسیاری از این مخاطرات توسط انسان ایجاد شده و سرنوشت آن را در معرض خطر قرار داده است.
وی بیان کرد: نقش خانواده ها در مقام مدیران منابع طبیعی، فعالان اجتماعی، مصرف کنندگان و حتی به عنوان تولید کننده زباله، در حیات و ممات طبیعت مهم است و باید مدیریت پسماند از درون خانواده ها آغاز شود.
تیموری ادامه داد: رسالت همگانی در قبال محیط زیست باید برانگیخته شود تا عزمی عمومی جهت پاسداشت مواهب الهی در جامعه شکل بگیرد و خانواده ها به عنوان بخش های تشکیل دهنده جامعه در شکل گیری این عزم عمومی نقش آفرین هستند.
40 هزار هکتار اراضی جنگلی و منابع طبیعی، تالاب استیل، ساحل خزر، کوهستان حیران، روستاهای کوته کومه و مشند، آبشار لاتون و آبگرم علی داشی از مناطق و جاذبه های گردشگری آستارا هستند و محیط بانان و تشکل های مردمی با جمع آوری زباله از آنها در پاسداشت طبیعت تلاش می کنند.
کانون فرهنگی تبلیغی وحدت آستارا وابسته به اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان از روحانیان، بسیجیان و آحاد مردم شکل گرفته و در حوزه های مختلف نظیر پاسداشت محیط زیست فعالیت می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان سالیانه به لحاظ میزبانی چند میلیون مسافر و تردد 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگر پذیر کشور است.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.