حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین عصر دوشنبه در حاشیه مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای انزلی و با تبریک فرارسیدن سال جدید ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از اساسی ترین اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی خصوصا در شرایط اقتصادی کنونی ، توجه به تولید ملی ، خود کفایی در تولید و مصرف کالای تولیدی از سوی هموطنان است .
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی افزایش اشتغال جوانان را در پی دارد، افزود: نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری بیانگر آن است که باید از ابتدای سال 96 عزم همه مسئولان برای تحقق شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال اعلام فرمودند، جزم شود.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین شعار اعلام شده را مایه خیر برای عموم مردم و جناح ها و گروه های سیاسی و همچنین میهن اسلامی برشمرد و تاکید کرد: درحال حاضر همه مسئولان باید اهتمام داشته باشند که علاوه بر کاهش واردات ، نسبت به حمایت از کالای تولید کارخانجات داخلی تلاش کنند و مردم نیز نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند .
وی تصریح کرد: خرید کالای ایرانی باعث افزایش اشتغال و رشد سرمایه گذاری در کشور شده و می تواند استقلال اقتصادی را برایمان به ارمغان آورد.
امام جمعه انزلی با تاکید بر لزوم تنظیم برنامه زندگی مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری توصیه کرد: جوانان تحصیل کرده ما نیز باید تا حدودی سطح توقعات خود را نسبت به اشتغال کاهش داده و به دنبال استخدام اداری و در نهایت پشت میز نشینی نبوده و سعی کنند به دنبال صنایع مولد و دانش بنیان و همچنین تولیدات علم و فناوری های جدید باشند تا کشور از نظر اشتغال و اقتصاد به جایگاه قابل قبولی برسد.
مردم انزلی همچون دیگر هموطنان سال نوی خود را در جوار مزار شهدا تحویل کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.